سیلیکون امولشن - سودپرک

سودپرک و تولید خاکستر و بررسی موارد استفاده به همراه توضیحات جامع 3 !

سودپرک و سیلیکون امولشن هگزاچم | همانطور که می بینید روشی که در این قسمت توضیح داده شد شامل تولید محلول NaOH می باشد.خاکستر سودا شکل جامد این ماده است. بنابراین، برای تبدیل محلول به دست آمده از سه روش قبلی به تغلیظ و تشکیل سود سوزآور جامد، باید فرآیندهای اضافی دیگری انجام شود.

سود سوزآور مایع (لیو) برای تولید جوش شیرین با استفاده از بخاری مایع به واحد پوسته پوسته فرستاده می شود. سود سوزآور غلیظ بدون آب و حرارت داده شده (درجه حرارت بالا) با آب در یک فلکر چرخشی خنک می شود و در دمای ذوب آن به سود سوزآور پوسته پوسته تبدیل می شود.

فهرست سر تیتر ها

تولید خاکستر سودا سودپرک از مایع سوزاننده و ظرفیت تولید کلر

در بسیاری از موارد لازم است سیلیکون امولشن ابتدا سودسوزآور درآب حل شود.

انحلال هیدروکسید سدیم و سودپرک در نمونه های آزمایشگاهی:

حدود 12-16 درصد کلرید سدیم و سیلیکون امولشن در این سلول ها تبدیل می شود.

چکیده مقاله سودپرک با توضیح مجموعه ای از مخازن و کیسه ها

سوالات متداول مقاله سودپرک هگزاچم

فهرست تصاویر

امولسیون 1- شوینده

امولسیون 2 – سود پرک

امولسیون 3 – صابون

 

تولید خاکستر سودا سودپرک از مایع سوزاننده و ظرفیت تولید کلر

تخمین زده می شود که تولید کلر قلیایی در سال 2018 حدود 9 میلیون تن باشد. علاوه بر این، تجارت بین قاره ای hexachem سود سوزآور در همان سال 9.3 میلیون DMT بود.

کاربرد هیدروکسید سدیم

همانطور که قبلا ذکر شد، هیدروکسید سدیم از الکترولیز محلول آبی کلرید سدیم (آب نمک) یا از واکنش کربنات سدیم با هیدروکسید کلسیم تولید می شود. با این حال، روش اولیه برای ساخت این ماده، روش اصلی الکترو قلیایی است که قبلاً به تفصیل شرح داده شد.

این کیت کاربردهای زیادی دارد و در شمع سازی سیلیکون امولشن یا صابون سازی، کاغذ سازی، مواد شوینده و … کاربرد فراوانی دارد.

این ماده در فرآیند تولید کلر در فرآیند کلر قلیایی محصولی رایج محسوب می شود و خوردن آن خطرناک است و می تواند به بافت انسان آسیب برساند.

آنها از این ماده برای از بین بردن چربی و جلوگیری از گرفتگی لوله ها با روغن استفاده می کنند. جوش شیرین به شکل جامد یا مایع می تواند روغن ها را به صابون تبدیل کرده و سپس آنها را در آب حل کرده و سطوح را چربی زدایی کند.

هنگامی که بی کربنات سدیم در آب حل می شود، بسیار داغ واکنش نشان می دهد زیرا این واکنش بسیار گرمازا است. همچنین می توانید مقاله صنایع شیمیایی را مطالعه نمایید.امولسیون 1 را دقت نمایید.

عنوان سیلیکون امولشن
نویسنده اوج شید
دپارتمان اوج شید
تعداد کلمات 1625
زمان مطالعه 16 دقیقه

 

در بسیاری از موارد لازم است سیلیکون امولشن ابتدا سودسوزآور درآب حل شود.

دلیل خطراتی که در این کار وجود دارد، این عملیات باید با دقت و طبق دستورالعمل های ایمن انجام شود.

قبل از کار با این ماده باید از ماسک، دستکش و عینک استفاده شود.

مراحل حل:

طبق دستور داخل ظرف پیرکس (به دلیل دمای بالا) به مقدار لازم آب بریزید. استفاده از آب سرد خوب است.

مقدار مورد نیاز کاستیک را اندازه بگیرید و به آب اضافه کنید. این عمل نباید خیلی سریع یا خیلی کند باشد. جوش شیرین را باید به صورت اسپری به آب اضافه کرد زیرا خیلی سریع ته نشین می شود. همیشه باید سود سوزآور را به آب اضافه کنید و هرگز برعکس.

با استفاده از قاشق تفلون، مخلوط سودپرک را بدون تکان دادن مخلوط کنید. یک لایه جامد در پایین تشکیل می شود و مخلوط کدر می شود که طبیعی است. هرگز از مخلوط کن یا شیکر استفاده نکنید.

مراحل حل سود

محلول را چند دقیقه بگذارید و به هم زدن ادامه دهید، در نهایت همه اجزا حل شده و محلول نهایی کاملا شفاف می شود.

سودا باید در همان دمای توصیه شده استفاده شود، اگر به طور کامل خنک شود، دی اکسید کربن از محیط تبخیر می شود و لایه ای از کربنات سدیم تشکیل می شود و محلول تیره می شود.

سودپرک - سیلیکون امولشن

سودپرک – سیلیکون امولشن – هگزاچم

امولسیون 1- شوینده

انحلال هیدروکسید سدیم و سودپرک در نمونه های آزمایشگاهی:

سود پرک در آب، اتانول و گلیسرول محلول است. مطالعات نشان داده است که حلالیت این ماده در آب را می توان با حرارت دادن افزایش داد. در شکل زیر رابطه بین دما و سرعت حل شدن 1 گرم از این ترکیب در آب را مشاهده می کنید.

کلر آزاد شده در آند خنک می شود تا آب، کلرید سدیم و سایر ناخالصی ها حذف شود. معمولاً میعانات تولید شده در این مرحله با بخار خارج شده و به سیستم آب نمک سیلیکون امولشن برگردانده می شود. پس از مرحله خنک سازی، گاز کلر بیشتر توسط اسید سولفوریک خنک می شود. اسید سولفوریک سودپرک را می توان تا زمانی که غلظت آن 50-70٪ باشد استفاده کرد و اسید سولفوریک را می توان برای فروش، استفاده مجدد یا کنترل pH بازیابی کرد.

گاز جامد کلر را فشرده کرده و به مایع تبدیل می کند. فرآیند خیساندن گازهای غیر قابل تراکم ایجاد می کند که معمولاً با سود سوزآور یا آهک شسته می شوند. این فرآیند یک محلول هیپوکلریت تولید می کند که می تواند رقیق شده و فروخته شود یا در واحد استفاده شود. امولسیون 2 را بررسی کنید.

حدود 12-16 درصد کلرید سدیم و سیلیکون امولشن در این سلول ها تبدیل می شود.

پرداخت بدهی سود

چسبنده

همانطور که اشاره شد بیشترین غلظت این ترکیب hexachem در صنعت سود مایع 50 درصد است اما انتظار داریم این ماده ویسکوزیته بالایی داشته باشد. این جمله را می توان به راحتی در جدول زیر اثبات کرد:

ویسکوزیته افزایش پرک

مکانیسم واکنش

این ماده یکی از پایه های قوی محسوب می شود زیرا ترکیب فوق در محیط آبی هگزاچم کاملاً تجزیه شده و یون هیدروکسید آزاد می کند.

مشخصات بازی این ماده را در محلول ها با درصد وزنی در جدول زیر مشاهده می کنید

pH محلول NaOH

0.05٪ وزنی / وزنی 12

% 0.5 وزن/وزن 13

5% وزن/وزن 14

دی اکسید کربن موجود در هوا به راحتی در سیلیکون امولشن محیط های آبی جذب می شود و می تواند با هیدروکسید سدیم واکنش داده و کربنات تولید کند.

ماشین آلات شیمیایی

در طی این فرآیند pH محلول واکنش به هم می خورد و مقدار یون های CO2، HCO3 – و CO3 2 آن کاهش می یابد.

هیدروکسید سدیم می تواند فلزات را اکسید کند و گاز هیدروژن انفجاری تشکیل دهد

نگهداری

این باید جدا از سایر مواد شیمیایی مانند اسیدها، پراکسیدهای آلی، مواد منفجره، فلزات و غیره نگهداری شود. هیدروکسید سدیم در مخازن استوانه ای ساخته شده از فولاد ذخیره می شود، اما بهتر است از مخازن ساخته شده از رزین ساخته شده از رزین مقاوم در برابر مواد قلیایی استفاده شود. مکان خشک. این انبارها باید عایق بوده و دارای تهویه و گرمایش مناسب بوده و محل نگهداری سود پراک آب کافی داشته باشد تا در صورت ریختن سدیم هیدروکسید خطری نداشته باشد.

مزایای Savings Perk

در ادامه به موارد ضروری که برای نگهداری سودپرک و حمل و نقل این محصول باید رعایت شود می پردازیم:

درجه حرارت

سودپرک - سیلیکون امولشن

سودپرک – سیلیکون امولشن – هگزاچم

امولسیون 2 – سود پرک

دمای مناسب نگهداری زیر 40 درجه سانتیگراد است. توجه به این نکته ضروری است که ویسکوزیته سیال این محصول (50% افزایش سیال) در دماهای پایین به شدت افزایش می یابد. این ممکن است هنگام حمل و نقل و پمپاژ این محصول مشکلاتی ایجاد کند. در هوای سرد باید خطوط انتقال محصول را گرم کرد، زیرا شاهد گرفتگی در لوله های انتقال نیستیم. این کار را می توان با استفاده از جریان بخار 103 کیلو پاسکال یا گرمایش الکتریکی انجام داد.

در نتیجه این انبارهای ذخیره سازی باید دائماً تحت کنترل دما باشند تا دما بین 29 تا 38 درجه سانتیگراد ثابت بماند. این کنترل کننده ها (ترموکوپل ها) در صورت افزایش دما سیگنال می دهند. امولسیون 3 را دقت نمایید.

چکیده مقاله سودپرک با توضیح مجموعه ای از مخازن و کیسه ها

در نگهداری این ترکیب باید سه عامل مهم را در نظر گرفت: 1- این ماده خطرناک و خورنده است که می تواند برای کارگران بسیار خطرناک باشد. 2- ویسکوزیته نوع مایع این ترکیب در دمای زیر 16 درجه سانتیگراد به سرعت افزایش می یابد، بنابراین دمای نگهداری این ماده باید بیشتر از این نقطه باشد. 3- وزن 50% هیدروکسید سدیم مایع 1.5 برابر آب (در همان حجم) است.

سود سوزآور جامد معمولاً در مخازن فولادی سیلیکون امولشن نازک ذخیره می شود و انتخاب مخازن ساخته شده از آلومینیوم، قلع، روی و آلیاژهای آن، کروم و سرب می تواند آسیب جدی به همراه داشته باشد. به عنوان مثال در مخازن آلومینیومی در اثر واکنش این دو ماده با هم، گاز هیدروژن قابل اشتعال در اثر حرارت تشکیل می شود.

Sood Perak معمولاً در درام های با روکش PVC یا کیسه های کاغذی ذخیره می شود. در زیر با شرایط نگهداری در هر یک از این موارد آشنا خواهیم شد:

می گوید

برای اطمینان از پایداری محصول، کیسه ها باید همیشه در انباری با تهویه مطبوع قرار داده شوند تا رطوبت از بین برود و خنک شود.

اگر نگهداری در فضای باز اجتناب ناپذیر است، کیسه باید با پلی اتیلن سیاه پوشیده شود تا از رطوبت و نور خورشید محافظت شود.

برای جلوگیری از جذب رطوبت و دی اکسید کربن، از تماس مستقیم با هوا محافظت کنید

نمایش

درام ها باید به صورت عمودی و ترجیحاً در داخل خانه نگهداری شوند تا از زنگ زدگی توسط آب های سطحی جلوگیری شود. اطمینان حاصل کنید که دریچه ها در طول دوره نگهداری بسته می مانند. اگر درام ها را در بیرون ذخیره می کنید، آنها را با یک لایه ضد آب بپوشانید. انبار را همیشه خشک نگه دارید.

سیلیکون امولشن - سودپرک

سیلیکون امولشن – سودپرک – هگزاچم

امولسیون 3 – صابون

سوالات متداول مقاله سودپرک هگزاچم

  1. قبل شروع کارهای آزمایشگاهی رعایت چه نکاتی الزامی است؟

استفاده از عینک ، دستکش و لباس کار.

  1. ترکیب بی کربنات با آب چگونه است؟

واکنشی گرمازا

  1. موضوع مقاله hexachem را مشخص کنید.

سیلیکون امولشن

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *