فروش سود پرک اصفهان | هگزا چم -hexachem

سودپرک و 10 کاربرد مهم در صنایع شیمیایی از این محصول !

سودپرک و ملاحظات بهداشتی در مورد این ماده.: خطرات و علائمی که در زمان تماس با سود پرک اتفاق می افتد. را در این محتوا به آن اشاره می کنیم.  تماس با سود پرک برای تمام قسمت های بدن مضر است و میزان عفونت بستگی به دمای سیلیکون امولشن و زمان تماس دارد. در تماس با پوست، حالت لغزنده (صابون) ابتدا به پوست می‌چسبد، سپس سوختگی پوست شروع می‌شود و با گذشت زمان یک سوختگی شدید رخ می‌دهد. اگر وارد چشم شود، می تواند باعث کاهش بینایی یا کوری شود.استنشاق گرد و غبار سودا باعث سرفه شدید و تحریک دستگاه تنفسی می شود. وقتی وارد دستگاه گوارش می شود باعث تحریک و التهاب در قسمت های مختلف دهان و زبان می شود.

فهرست مطالب

در زمان تماس با این ترکیب چه اقداماتی باید انجام داد؟

اهداف زیست محیطی در زمان تولید سود پرک چیست ؟

خواص شیمیایی سیلیکون امولسیون و سود پرک !

مزایای این محصول را به اختصار توضیح می دهیم !

خواص و خصوصیات سدیم هیدورکسید را توضیح می دهیم !

از این ترکیب برای تولید چه موادی استفاده می شود ؟

تاریخچه و روش های سنتی ایجاد سود پرک چیست ؟”

تولید با فرآیند کلرال کالی و واکنش های این ماده !

ابتدا با این سه تکنیک بیشتر آشنا خواهیم شد:

سوالات متداول در مورد سود پرک را مطالعه کنید !

فهرست تصاویر

شکل 1: محلول سود پرک

شکل 2: خواص سود پرک

شکل 3:مزیت های سیلیکون

عنوان سودپرک
دپارتمان اوج شید
نویسنده میرفندرسکی
تعداد کلمات 1660
زمان مطالعه 16 دقیقه

در زمان تماس با این ترکیب چه اقداماتی باید انجام داد؟

  • پوست و ماهیچه ها:

به سرعت تمام لباس های آلوده را از بدن جدا کنید، ناحیه آلوده را با آب بشویید تا حالت چرب از بین برود، سپس محل را با محلول کلرید آمونیوم 5 درصد بشویید. چشم: فوراً چشم را حداقل به مدت 15 دقیقه با آب فراوان شستشو دهید، توجه داشته باشید که به دلیل گرمای شدید، چشم بسته می شود و لازم است با دو انگشت آن را باز نگه دارید. پس از شستشو، چشم را با محلول رقیق اسید بوریک شستشو دهید و از کلرید آمونیوم برای شستشوی چشم استفاده نکنید. پس از طی مراحل فوق، مصدوم را نزد پزشک ببرید.

  • دهان: در زمان تماس دهان با سودپرک دهان را با آب فراوان بشویید، پماد استریل را روی محل آلوده بمالید، سپس آن را بردارید، در صورت سوختگی زبان و لب از کمپرس یخ برای hexachem کاهش سوختگی استفاده کنید.

تجهیزات حفاظت فردی: لباس با آستین های بدون پشم، ترجیحاً کتانی، دستکش لاستیکی، کتان یا چرمی، کلاه لبه دار، چکمه های پاشنه لاستیکی، محافظ صورت و گردن. در شکل 1: محلول سود پرک را مشاهده می نمایید.

سودپرک | هگزاچم

سودپرک

شکل 1: محلول سود پرک

اهداف زیست محیطی در زمان تولید سودپرک چیست ؟

  • نگهداری و حمل و نقل سیلیکون امولشن: در ظروف در بسته و به دور از رطوبت و دی اکسید کربن موجود در هوا نگهداری شود.
  • ریزش ها: ریزش ها قابل شستشو و جمع آوری هستند.
  • نحوه دفع زباله: می توان آن را با اسیدها خنثی کرد و با آب شست.
  • تخریب محیطی: افزایش قلیایی بودن آب و خاک.

خواص شیمیایی سیلیکون امولشن و سود پرک !

واکنش اسیدی: جوش شیرین با اسیدهای پروتونه واکنش داده و آب و نمک تولید می کند. هگزا چم به عنوان مثال، هنگامی که جوش شیرین با اسید هیدروکلریک واکنش می دهد، کلرید سدیم تشکیل می شود:

(NaOH(aq) + HCl(aq) → NaCl(aq) + H2O(l

به طور معمول، این واکنش های خنثی با معادلات یون خالص ساده نشان داده می شوند. (OH− (aq) + H + (aq) → H2O (l

واکنش اکسیداسیون اسیدها:

سودپرک همچنین با اسیدهای اکسید کننده مانند دی اکسید گوگرد واکنش نشان می دهد. این واکنش ها اغلب برای سوزاندن گازهای اسیدی مضر (مانند So2 و H2s) که در اثر سوزاندن زغال سنگ تولید می شود، استفاده می شود و در نتیجه از انتشار این گازها در جو جلوگیری می کند. به عنوان مثال:

2NaOH + CO2 → Na2CO3 + H2O

واکنش با فلزات:

هیدروکسید سدیم با فلز آلومینیوم واکنش داده و گاز هیدروژن را تشکیل می دهد.

Al + 2 NaOH + 6 H2O → 2 NaAl(OH)4 + 3 H2

مزایای این محصول را به اختصار توضیح می دهیم !

برخلاف سیلیکون امولشن ، بیشتر هیدروکسیدهای فلزات رسانا نامحلول هستند، بنابراین خاکستر سودا را می توان به عنوان رسوب هیدروکسیدهای فلزات رسانا استفاده کرد. این رنگ ها به دلیل حلالیت یا رسوب جوش شیرین و این ترکیبات ظاهر می شوند. نمک‌های مس آبی، آهن سبز (II)، زرد/قهوه‌ای آهن (III) روی و نمک‌های قلع محلول شفافی از Na2ZnO2 یا Na2PbO2 در هیدروکسید سدیم اضافی تشکیل می‌دهند. هیدروکسید آلومینیوم به عنوان فلوکولانت (پودر تصفیه آب) برای فیلتر کردن ذرات معلق در تصفیه آب استفاده می شود. هیدروکسید آلومینیوم در فرآیند پالایش از طریق واکنش با هیدروکسید سدیم یا کربنات از سولفات آلومینیوم جدا می شود. در شکل 2: خواص سود پرک می بینید.

پودر سود پرک - قیمت سودپرک

پودر سود پرک – قیمت سودپرک – هگزا چم

شکل 2: خواص سود پرک

Al2(SO4)3 + 6 NaOH → 2 Al(OH)3 + 3 Na2SO4

I-Al2(SO4)3 + 6 NaHCO3 → 2 Al(OH)3 + 3 Na2SO4 + 6 CO2

خواص و خصوصیات سدیم هیدورکسید را توضیح می دهیم !

سودپرک معمولاً به شکل خالص NaOH نامیده می شود و به صورت ورقه (یا گرانول) جامد وجود دارد و به رنگ سفید است. این ترکیب در بسیاری از صنایع کاربرد فراوانی دارد و به عنوان یکی از مواد اولیه در آزمایشگاه های شیمی شناخته می شود.

از این ماده برای شناسایی فلزات، شمارش کاتیون ها و انجام واکنش های شیمیایی در آزمایشگاه ها استفاده می شود.

در دمای اتاق و در شرایط عادی، سیلیکون امولشن یک کریستال سفید رنگ، بی بو و جاذب است. هنگامی که این ماده با اسید خنثی می شود یا در آب حل می شود، گرمای قابل توجهی آزاد می شود که برای قابل اشتعال برخی مواد کافی است و ممکن است باعث آتش سوزی شود. استفاده از این ترکیب معمولاً به صورت جامد (گرانول، پولک) یا سودای مایع است. هگزاچم لازم به ذکر است که این ماده به صورت مایع با خلوص 50-48 درصد بیشترین غلظت این ماده را دارد. اما به صورت جامد با خلوص تا 99.9 درصد تولید می شود.

از این ترکیب برای تولید چه موادی استفاده می شود ؟

از ترکیب فوق اغلب برای ساخت صابون، کاغذ، مواد منفجره، رنگ و فرآورده های نفتی استفاده می شود. از دیگر کاربردهای این محصول می توان به فرآوری پنبه و فلز، شستشو و سفید کننده، پوشش اکسیدی، آبکاری و … اشاره کرد.

  • خطرات آتش سوزی و انفجار و اقدامات مرتبط:

خطر انفجار یا آتش سوزی نیست، اما وقتی در معرض رطوبت قرار می گیرد، احساس سوزش خطرناکی دارد.

تاریخچه و روش های سنتی ایجاد سودپرک چیست ؟”

در طول سالیان متمادی این روش قدیمی با روش های دیگری جایگزین شده است که یکی از آنها روش سالوی در سال 1861 است اما تاکنون بهترین روش برای تولید صنعتی این ماده روش کلرآلکالی است. که در آن محلول سیلیکون امولشن توسط یکی از غشاهای دیافراگم، غشاء یا جیوه الکترولیز می شود و NaOH، هیدروژن و کلر تولید می کند.

تولید با فرآیند کلرال کالی و واکنش های این ماده !

این فرآیند الکترولیز نمک معمولی یا کلرید سدیم است. به طور کلی، سه روش برای تولید سود سوزآور و کلر وجود دارد: لوله غشایی، لوله دیافراگمی و لوله جیوه. در طی هر یک از این فرآیندها، محلول نمک در معرض جریان مستقیم الکتریسیته قرار می گیرد و یون های کلرید به کلر عنصری تبدیل می شوند. یک پاسخ رایج به شرح زیر است:

2NaCl + 2H2O → Cl2 + H2 + 2NaOH

واکنش هایی که در فرآیند کلر قلیایی انجام می شود به شرح زیر است:

واکنش کلرآلکالی

فرآیند غشای سل رایج ترین روش است و در مقایسه با دو روش دیگر دارای مزایای اقتصادی و زیست محیطی است. با این حال، در هر سه فناوری، کلر در بخش آند با هیدروژن و NaOH در بخش کاتد (یا در یک راکتور جداگانه از سل جیوه) تولید می‌شود.

تفاوت اصلی بین این تکنیک ها روشی است که برای جلوگیری از جدا شدن جریان آنولیت و کاتولیت استفاده می شود. در روش دیافراگمی، غشای تبادل یونی در روش جداکننده و ممبران این کار را انجام می دهد. در روش جیوه، کاتد با تشکیل آلیاژی از سدیم و جیوه به عنوان جداکننده عمل می کند و سپس در یک راکتور جداگانه با آب واکنش داده و H2 و NaOH را تشکیل می دهد. در شکل 3:مزیت های سیلیکون می بینید.

در فناوری های ذکر شده آخرین مرحله ترکیب هیدروکسید سدیم و آب است که برای تبدیل این محصول به مزیت ممتاز نیاز به انجام مراحل تکمیلی است که در انتها به آن پرداخته خواهد شد.

قیمت سود پرک 98 درصد

قیمت سود پرک 98 درصد-هگزا کم-

شکل 3:مزیت های سیلیکون

ابتدا با این سه تکنیک بیشتر آشنا خواهیم شد:

الف-ساخت با دیافراگم

این روش در اواخر قرن نوزدهم توسعه یافت. یک لوله دیافراگمی دارای دو قسمت آند و کاتد است که توسط یک غشای رسانا (معمولاً از الیاف آزبست ساخته می شود) از هم جدا می شوند. کلر در فضای آند و هیدروژن و NaOH در فضای کاتد تشکیل می شود. یون های سدیم با بار مثبت (کاتیون ها) با یون های هیدروکسیل (آنیون ها) با بار منفی واکنش داده و NaOH را تشکیل می دهند.

درصد تبدیل سیلیکون امولشن در هر پاس تقریباً 50 درصد است. هنگام طراحی سلول های جدید، میکا با مواد پلیمری جایگزین می شود. گاز کار نیز در فرآیندی مشابه فرآیند جیوه تولید می شود. تنها تفاوت این است که میعانات کلر حاصل از خنک سازی کلر حاوی جیوه نیست، در حالی که مراحل دیگر از جمله خنک کردن کلر، خشک کردن، هگزا چم (hexachem) فشرده سازی و تراکم حاوی باقیمانده های مشابه هستند.

سوالات متداول در مورد سودپرک را مطالعه کنید !

گاز هیدروژن را پس از انجام فرآیند تصفیه یا خنک سازی چگونه به بازار عرضه می شود؟

سوخت استفاده می شود.

محلول سودای دارای چه غلظتی است؟

دارای غلظت 12-10 درصد هیدروکسید سدیم و تا 18 درصد کلرید سدیم است.

به طور معمول، محلول سیلیکون امولشن برای حذف ناخالصی ها چگونه فیلتر می شود؟

در یک اواپراتور چند منظوره به غلظت 50 درصد می رسد. سپس محصول به دست آمده برای کسب سود به واحدهای دیگر منتقل می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *