فروش سیلیکون ماولشن اصفهان | هگزاچم

سودپرک و 5 تا از بهترین مراکز خرید این ترمیب شیمیایی !

سودپرک ماده ای بسیار خورنده و واکنش پذیر است، بنابراین کارگران باید در تمام مراحل کار با این ماده از لباس های محافظ استفاده کنند. خط تولید و ضایعات هیدروکسید سدیم.  ضایعات حاصل از تولید این مواد در کلیه فرآیندهای کلر قلیایی، از جمله گوگرد جیوه، گوگرد دیافراگمی و گوگرد غشایی به شکل جامد، مایع یا گاز، می‌تواند اثرات مخربی سیلیکون امولشن بر محیط زیست داشته باشد. پارامترهایی مانند ذرات معلق و غلظت یون هیدروژن نقش مهمی در ایجاد آلودگی توسط فرآیند کلر قلیایی دارند که باید کنترل شوند.

فهرست مطالب

نکاتی برای پر کردن بشکه ها با محلول سود پرک

برای تکمیل ظرفیت بشکه های سیلیکون باید چه اقدامی انجام داد؟

بسته بندی های سیلیکون چگونه باید انجام شود ؟

فرآیند ساخت سود پرک چگونه انجام می شود ؟

فرآیند تبدیل سیلیکون چگونه انجام می شود؟

جیوه چه نقشی را در تولید این ترکیب شیمیایی دارد ؟

تولید سود پرک به روش جیوه ای چگونه انجام می شود ؟

نکات ایمنی در زمان استفاده از سیلیکون چیست ؟

خطراتی که در زمان استفاده از سود پرک احتمال دارد چیست ؟

مقررات زیست محیطی برای کار با این ماده چیست ؟

سودا یک ماده بسیار خورنده و خطرناک برای استفاده

فهرست تصاویر

شکل 1:چگونگی استفاده از سود پرک

شکل 2: موارد استفاده از سیلیکون

شکل 3: فواید سود پرک

عنوان سود پرک
دپارتمان اوج شید
نویسنده میرفندرسکی
تعداد کلمات 1700
زمان مطالعه 17 دقیقه

نکاتی برای پر کردن بشکه ها با محلول سودپرک

1- ابتدا مطمئن شوید که مخزن ظرفیت کافی برای نگهداری محلول را دارد.

2- محلول را گرم کنید تا از تانکر تا درام های بسته بندی به خصوص در هوای سرد راحت شود.

3- با استفاده از دریچه تامین هوا فشاری در مخزن وجود نداشته باشد. مطمئن شوید که شیر کاملا بسته است. سپس پوشش را با دقت بردارید. با دستکش، دریچه را به آرامی باز کنید و هر فشاری را که ممکن است داخل آن باشد آزاد کنید.

4- فقط شیر گنبد را باز کنید تا 50 درصد NaOH خارج شود

  1. شیلنگ انعطاف پذیر را به درام و ظرف محلول وصل کنید و مطمئن شوید که نشتی ندارد.

6- منبع هوا را به شیر ورودی هوا که در بالای مخزن تانکر قرار دارد وصل کنید. سپس دریچه ورودی هوا را باز کنید تا به آرامی فشار هوا به مخزن وارد شود. فشار هوای معمولی 2 بار است.

برای تکمیل ظرفیت بشکه های سیلیکون امولشن باید چه اقدامی انجام داد؟

10- کاهش فشار و یا صدای هوای مخزن نشان دهنده تخلیه مخزن و پایان عملیات است،  hexachem پس از این عمل جریان هوا را قطع کرده و به سیستم زمان دهید تا چند دقیقه بگذرد. کاهش فشار داخلی مخزن. در شکل 1:چگونگی استفاده از سود پرک را می بینید.

11- دریچه ورودی هوا را ببندید، خط ورودی هوا را فشار دهید و اتصالات تامین هوا را از بالای مخزن (گنبد) جدا کنید. مخزن را بشویید و دوباره برای حمل و نقل آماده کنید.

سودپرک | هگزاچم

سودپرک | هگزاچم

شکل 1:چگونگی استفاده از سود پرک

بسته بندی های سیلیکون امولشن چگونه باید انجام شود ؟

کامیون های تانک معمولاً 8 متر مکعب ظرفیت دارند.

مخازن ریلی معمولاً 30 متر مکعب ظرفیت دارند.

ظروف NaOH مایع دارای ظرفیت 50 تا 300 متر مکعب هستند.

سودپرک را با بهترین کیفیت و قیمت از نوآوران شیمی خریداری کنید

فرآیند ساخت سود پرک چگونه انجام می شود ؟

به دلیل وجود آزبست و جیوه، دیافراگم های ضایعاتی و لوله های جیوه ای از خطرناک ترین زباله ها هستند. به دلیل استفاده از آندهای گرافیت به جای آند تیتانیوم، دستگاه های قدیمی تر انتشاراتی حاوی سرب و کلر تولید می کردند. همچنین استفاده از آندهای فلزی میزان انتشار تولید شده را در مقایسه با آندهای گرافیت به نصف کاهش می دهد.در سلول های دیافراگمی و سلول های غشایی، حرارت و تبخیر کمکی برای تغلیظ کسر بازیافت شده و نمک زدایی آن و تبدیل NaOH به غلظت های حدود 50 درصد و بالاتر مورد نیاز است.

در فرآیند دیافراگمی با حرارت دادن سودپرک ناخالصی های رسوبی به صورت رسوب جدا می شوند. نمک کلرید سدیم حاصل از تبخیر دارای غلظت متفاوتی نسبت به نمک الکترولیز شده در ابتدای فرآیند کلرآلکالی است، اما با رقیق کردن آن می توان از آن در فرآیند الکترولیز استفاده مجدد کرد و از ورود آن به محیط جلوگیری کرد. برای تغلیظ و تغلیظ خاکستر سودا، به ازای هر تن سودا تولید شده، 5 تن آب تولید می شود که می توان از آن برای خنک سازی مجدد استفاده کرد. در شکل 2: موارد استفاده از سیلیکون را می بینید.

فرآیند تبدیل سیلیکون امولشن چگونه انجام می شود؟

در سلول های غشایی، در حین حذف غشای تبادل یونی، کلسیم ما شاهد حضور خفیف هیدروژن کلرید به همراه برخی از عناصر محلول منیزیم و کلرید آلومینیوم هستیم. این فاضلاب برای محیط زیست خطرناک است و باید با سایر فاضلاب های اسیدی تصفیه شود. استفاده از خاکستر سودا یا کربنات سدیم (خاکستر سودا) فلزات سنگین توصیف شده توسط فرآیند تبادل یونی را حذف می کند و سختی آب را تا حد قابل قبولی کاهش می دهد.

سودپرک | هگزاچم

سودپرک | هگزاچم

شکل 2: موارد استفاده از سیلیکون

جیوه چه نقشی را در تولید این ترکیب شیمیایی دارد ؟

جیوه تولید شده از الکترولیز سلول های جیوه یا به روش کاستنر-کلنر، باقیمانده های جیوه در حین شستشوی سلول، تعمیر سلول، جریان آب نمک به داخل سلول، خروج هوا از سلول و غیره. .. حدود 0-20 ppm خطا دارد. جیوه ماده ای سمی و خطرناک است و اثرات مضر آن باعث شده تا استفاده از سلول های جیوه در بسیاری از کشورهای جهان ممنوع شود.

تولید سودپرک به روش جیوه ای چگونه انجام می شود ؟

میزان جیوه در فاضلاب به خلوص نمک مصرفی در خط تولید سودا بستگی دارد. جیوه، به تنهایی یا به صورت کلرید جیوه، اغلب به صورت محلول در فاضلاب یافت می شود. افزودنی هایی مانند پودر گوگرد برای کاهش محتوای جیوه در فاضلاب استفاده می شود. با افزودن گوگرد به فاضلاب و استفاده از هیدروسولفیت سدیم، جیوه به سولفید جیوه تبدیل می شود.

برای مطالعه مقاله در مورد سیلیکون امولشن مقاله زیر را مطالعه کنید.

سولفید جیوه به دلیل حلالیت کم نقش مهمی در تثبیت جیوه دارد و از آنجایی که نامحلول است می توان آن را به کمک فیلترهای مخصوص از محلول جدا کرد. همچنین پرورش و استفاده از جلبک ها می تواند در حذف جیوه مفید باشد، این کار باعث حذف 84 درصد جیوه از پساب های آلوده می شود.

نکات ایمنی در زمان استفاده از سیلیکون امولشن چیست ؟

در حال حاضر کارخانه‌های کلر قلیایی در ایران هگزاچم (hexachem) به دلیل قدمت به لوله‌های جیوه‌ای متکی هستند، اما به طور معمول میزان جیوه تولیدی در این کارخانه‌ها توسط سازمان حفاظت محیط‌زیست ایران کنترل و اندازه‌گیری می‌شود. جیوه می تواند وارد آب های زیرزمینی و زنجیره غذایی شود.

اگر غلظت آن در مغز به حدود 20 پی پی ام برسد، می تواند باعث مشکلات عصبی، بی ثباتی دست ها و پاها شود و به دلیل ترشح جیوه در سلول ها منجر به تولد کودکان عقب مانده ذهنی شود. نباید وارد دریاها و دریاچه ها شود یک اشتباه رایج این است که فکر می کنیم جیوه به دلیل سنگین بودن در کف آب می نشیند، اما نکته اینجاست که جیوه می تواند از طریق تعدادی از واکنش های شیمیایی با کمک باکتری ها متیل جیوه تولید کند که بسیار خطرناک است.

خطراتی که در زمان استفاده از سود پرک احتمال دارد چیست ؟

سیلیکون امولشن یا هیدروکسید سدیم (NaOH) از نظر شیمیایی بسیار واکنش پذیر است و با طیف وسیعی از مواد شیمیایی آلی و معدنی واکنش نشان می دهد. ترکیب فوق در همه اشکال (به ویژه مایعات) می تواند بسیار خورنده باشد و باعث سوختگی چشم، پوست و … شود. تماس چشمی با NaOH می تواند باعث عوارض دائمی مانند نابینایی شود. تماس با پوست نیز می تواند باعث تحریک و سوختگی پوست شود.

در نتیجه، همه افرادی  سودپرک که با این مواد کار می کنند و با آن کار می کنند باید نکات ایمنی و کمک های اولیه را آموزش ببینند. توصیه می شود هنگام کار با ظروف یا سایر کارهایی که مستقیماً با این ترکیب تماس دارند از لباس های محافظ استفاده کنید. در تصویر زیر لباس مناسب و ایمن در برابر این ترکیب را مشاهده می کنید:

مقررات زیست محیطی برای کار با این ماده چیست ؟

سازمان ایمنی و بهداشت شغلی ایالات متحده میزان مجاز استفاده از  ترکیب سودپرک را برای کارگرانی که 8 ساعت در روز و 40 ساعت در هفته کار می کنند، حدود 2 میلی گرم در هر متر مکعب هوا (2 میلی گرم در متر مکعب) تعیین کرده است.

  • نرخ خوردگی

سرعت انحلال آلومینیوم توسط سیلیکون امولشن بسته به غلظت می تواند بسیار بالا باشد. در محلول حاوی 0.1 گرم در لیتر از این ماده کاهش 7 میلی متری سالانه ضخامت آلومینیوم مشاهده می شود!!! همانطور که قبلا ذکر شد، به دلیل انتشار گاز هیدروژن، باید از واکنش آلومینیوم با محلول داغ هیدروکسید سدیم اجتناب شود. با این حال، افزودن سیلیکات سدیم به محلول های شوینده حاوی کربنات سدیم یا هیدروکسید سدیم که اغلب در صنایع غذایی استفاده می شود، امکان استفاده از این شوینده ها را برای تمیز کردن سطوح آلومینیومی بدون آسیب رساندن به سطح فراهم می کند.

لازم به ذکر است که در صورت عدم وجود رطوبت در محیط، این دو ماده با یکدیگر واکنش نشان نمی دهند. با این حال، وجود کمترین رطوبت در جو می تواند به آلومینیوم حمله کند، بنابراین سرعت انحلال آلومینیوم در مخلوطی از سدیم و هیدروکسید پتاسیم با 1٪ آب می تواند 2 μ⋅m.h-1 و همان مخلوط 8.5٪ باشد. سرعت انحلال آب در حدود 0.40 mm.h-1 است. در شکل 3: فواید سود پرک را می بینید.

طرز کار استفاده از مواد کارواشی

طرز کار استفاده از مواد کارواشی

شکل 3: فواید سود پرک

سودا یک ماده بسیار خورنده و خطرناک برای استفاده

همانطور که قبلا ذکر شد، سودپرک یک ماده بسیار خورنده و خطرناک است. یک نقطه امن را در نظر بگیرید اگر

در صورت تماس با بدن تنها چیزی که لازم است این است که نوشابه را با آب تمیز کنید، از صابون و مواد شیمیایی خنثی کننده استفاده نکنید. شستشو با آب باید بلافاصله شروع شود و سپس با مراکز درمانی برای دستورالعمل های مناسب تماس گرفته شود. به مدت 30 دقیقه به دوش گرفتن ادامه دهید، مگر اینکه پزشک روش جایگزینی را به شما توصیه کند.

در صورت عدم شستشو پس از تماس با آب، صدمات جبران ناپذیری به افراد وارد می شود. وزارت بهداشت و خدمات انسانی (DHHS)، آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC) و EPA این ماده را به عنوان سرطان زا طبقه بندی نمی کنند. سرطان مری نیز به دلیل بدخیمی و آسیب سلولی گزارش شده است، اما این ماده باعث سرطان نمی شود. از سازنده یا خرده فروش بپرسید که آیا MSDS خریداری کرده اید.

چگونه باید از این سیلیکون امولشن استفاده کرد؟

با دستکش و رعایت کامل موارد ایمنی

با چه شماره ای تماس بگیریم؟

03137473460

بهترین شرکت ارائه کننده این محصولات؟

هگزاچم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *