سیلیکون امولشن - سودپرک

سیلیکون امولشن و ضدعفونی و مواد شیمیایی سازگار با محیط زیست 3 #

سیلیکون امولشن و سودپرک هگزاچم | هیدروکسید سدیم در اصل توسط تولید کنندگان صابون تولید می شد. «المختاره» دانشمند مسلمان قرن سیزدهم در کتاب «فی فنون من السنه» که توسط «المظفر یوسف بن عمر بن علی بن رسول» پادشاه یمن گردآوری شده است، دستور ساخت سدیم هیدروکسید را یافت. . شیمیدان و باستان شناس انگلیسی «هنری ارنست استاپلتون (1878-1962)» شواهدی ارائه کرد که محمد زکریای رازی از هیدروکسید سدیم اطلاع داشت. این دستور پخت متشکل از عبور متوالی آب از مخلوطی از لیمو که خاکستر نمک است و آهک زنده است که به این ترتیب هیدروکسید سدیم تولید می کند. سازندگان صابون اروپایی از همین دستورالعمل پیروی کردند.منابع دیگر بیان می‌کنند که سدیم هیدروکسید توسط همفری دیوی در سال 1807 کشف شد. آزمایش مورد استفاده برای کشف این ماده ناشناخته است.

فهرست سرتیتر های مقاله امولشن

هیدروکسید سدیم و سود پرک یک پایه بسیار قوی است.

  1. باعث خوردگی فلزاتی مانند آلومینیوم، قلع و روی می شود.

موارد استفاده از Sudperak و هیدروکسید سدیم برای ساخت صابون

استفاده از در پزشکی

از خاکستر سودا و در صابون سازی استفاده کنید

قورت دادن

مواد اولیه سود پراک و برآورد بازار جهانی آن

چکیده تولید جهانی این ماده 60 میلیون تن برآورد شده است.

سوالات متدوال مقاله هگزاچم

فهرست تصاویر

امولسیون 1 – شوینده

امولسیون 2- پرک

امولسیون 3 – شوینده

 

هیدروکسید سدیم و سودپرک یک پایه بسیار قوی است.

مترادف: سود سوزآور، سود سوزآور، جوش شیرین، هیدروکسید سدیم با فرمول شیمیایی: NaOh

خواص فیزیکی سدیم هیدروکسید:

خواص فیزیکی و شیمیایی خاکستر سودا

دارای فرم قوی، سفید رنگ (سفید مایل به سفید) و بدون بو است

درجه دقت 98% ± 1% است

جرم مولی 39.9971 گرم مول -1 است

نقطه جوش 1388 درجه سانتی گراد، 1661 کلوین، 2530 درجه فارنهایت

اسیدیته (pKa) 13

نقطه ذوب 318 درجه سانتیگراد (604 درجه فارنهایت؛ 591 کلوین)

حلالیت در آب 1110 گرم dm-3 (در دمای 20 درجه سانتیگراد)

چگالی (ο C 20 ) gr/cm3 2.13

اشکال مختلف علاقه:

مایع، پودر، دانه و پودر

مشخصات کلی سدیم هیدروکسید:

استفاده از Sudperak

1اگرچه خطر انفجار یا آتش سوزی وجود ندارد، هیدروکسید سدیم با اسیدهایی مانند اسید hexachem کلریدریک واکنش داده و آن را خنثی کرده و مقدار زیادی گرما تولید می کند. همچنین می توانید مقاله امولشن را مطالعه نمایید.امولسیون 1 را دقت نمایید.

عنوان سیلیکون امولشن
نویسنده اوج شید
دپارتمان اوج شید
تعداد کلمات 1888
زمان مطالعه 18 دقیقه

 

2. باعث خوردگی فلزاتی مانند آلومینیوم، قلع و روی می شود.

در طی این فرآیند هیدروژن تولید می کند که پتانسیل آن را دارد که به عنوان یک گاز انفجاری رفتار کند.

  1. به شدت جاذب رطوبت هستند و رطوبت، دی اکسید کربن یا دی اکسید گوگرد را از هوا جذب می کنند.
  2. هنگامی که سود سوزآور سودپرک مایع رقیق می شود، مقدار زیادی گرما تولید می کند. زیرا این کار به سرعت باعث گرم شدن شدید می شود و اگر بی احتیاطی آب را درون آن بریزید، محلول حاصل ممکن است پاشیده شود، پس در انجام این کار مراقب باشید.
  3. این ماده ممکن است باعث سوختگی شدید شیمیایی در تماس با پوست شود.

پرداخت های بهره

تولید جوش شیرین (سودا سوز آور یا هیدروکسید سدیم جامد).

ماده اولیه جوش شیرین نمک معمولی است. سدیم کلرید، هیدروکسید سدیم در واقع از هیدروکسید سدیم مایع با خلوص 30 تا 50 درصد تولید می شود. سودا پراک با استفاده از سود مایع تولید شده توسط صنایع پتروشیمی کشور طی فرآیند غلیظ سازی تولید می شود. فرآیند تولید پراک سودا و سیلیکون امولشن بدین صورت است که ابتدا 50 درصد سود مایع به تانکرهای مخصوص صنعت تولید سودا منتقل می شود و سپس سود مایع در طی مراحل تولید در خطوط غلظت با تبخیر آب موجود، مراحل و مراحل مناسب انتقال می یابد. نظارت و نظارت دقیق به نوشابه جامد 99-98٪ تمیز تبدیل می شود. برای قیمت سودا پرک با ما تماس بگیرید.

سیلیکون امولشن - سودپرک

سیلیکون امولشن – سودپرک – هگزاچم

امولسیون 1 – شوینده

موارد استفاده از Sudperak و هیدروکسید سدیم برای ساخت صابون

ساخت مواد شیمیایی: در صنایع شیمیایی، حدود 40 درصد از سود سوزآور تولید شده به عنوان ماده اولیه و پایه برای ساخت بسیاری از مواد شیمیایی استفاده می شود.

پاک کننده ها و ضد عفونی کننده ها: از هیدروکسید سدیم برای ساخت صابون ها و پاک کننده های مختلف با کاربردهای مختلف خانگی و صنعتی استفاده می شود. محلول سفید کننده کلر (سفید کننده کلر، مانند هیپوکلریت سدیم یا آب سفید کننده) از ترکیب محلول های کلر و هیدروکسید سدیم به دست می آید. محلول های رفع گرفتگی لوله ها که حاوی سود سوزآور هستند با تبدیل گریس و مواد روغنی که پتانسیل گرفتگی لوله ها و خطوط آب و فاضلاب را دارند به مواد صابونی محلول در آب از گرفتگی لوله جلوگیری می کنند. امولسیون 2 را بررسی کنید.

استفاده از سودپرک در پزشکی

داروها و داروخانه ها: سود پراک در تولید بسیاری از داروها، از مسکن های ساده مانند آسپرین گرفته تا داروهای ضد انعقاد که می توانند از لخته شدن خون جلوگیری کنند و در داروهای ضد تصلب شرایین استفاده می شود، استفاده می شود.

تولید خمیر و کاغذ: خمیر کاغذ تولید شده به روش سولفات و سولفیت با حذف ترکیبات لیگنین با استفاده از واحدهای استخراج متعدد با سود سوزآور خالص سازی می شود. برخی از کارخانه ها که از فرآیند تولید کاغذ کرافت استفاده می کنند، از جوش شیرین نیز استفاده می کنند. علاوه بر این، در صنعت کاغذ، از این ماده شیمیایی برای حذف جوهر از کاغذ بازیافتی استفاده می شود.

سلفون و ریون: تولید الیاف با استفاده از فرآیند ویسکوز سیلیکون امولشن در دو فاز اصلی مستلزم مزیت پرک است. سلولز برای افزایش استحکام و براقیت آن با سودای مایع تصفیه می شود و در نتیجه سلولز قلیایی تولید می کند. سلولز حاصل در شیرابه ترکیبی حل می شود تا ماده ویسکوزی تولید شود که در ساخت الیاف ابریشم مصنوعی و فیلم سلفون استفاده می شود.

کاربرد سوداپرک در تولید آلومینیوم

استخراج آلومینیوم: برای حل کردن سنگ معدن بوکسیت که ماده اولیه تولید آلومینیوم است و برای رسوب دادن آلومینیوم استفاده می شود. از سود سوزآور برای پرداخت شیمیایی محصولات آلومینیومی نیز استفاده می شود.

سیلیکون امولشن - سودپرک

سیلیکون امولشن – سودپرک – هگزاچم

امولسیون 2- پرک

از خاکستر سودا و سیلیکون امولشن در صابون سازی استفاده کنید

صابون سازی: سود سوزآور چربی را به صابون سدیم محلول در آب تبدیل می کند (فرایند صابونی سازی).

پارچه: در این صنعت از پشم پنبه برای تمیز کردن، سفید کردن و افزایش درخشندگی و استحکام پارچه ها استفاده می شود.

صنعت نفت و صنعت پالایش: سود سوزآور به عنوان دی اکسید کربن برای کاهش نور هگزاچم و سولفید در پالایش نفت استفاده می شود. همچنین با کلر به صورت هیپوکلریت سودپرک که وسیله ای برای حذف ترکیبات مختلف گوگردی است استفاده می شود.

استفاده به جای خاکستر سودا: خاکستر سودا به جای خاکستر سودا در بسیاری از کاربردها در ساخت شیشه، کاغذ، خمیر کاغذ، فسفات ها و سیلیکات ها استفاده می شود.

از سازنده یا فروشنده امتیازی که خریداری کرده اید برای MSDS بپرسید.

ارتباط چشمی

فوراً چشم ها را با استفاده از چشم شویه تحت فشار کم بشویید. پس از شستن کامل دست ها، چشمان خود را باز نگه دارید و چشمان خود را به مدت 30 دقیقه با آب بشویید و شستشو با آب را متوقف کنید مگر اینکه توصیه دیگری از متخصص دریافت کنید.

تماس پوستی

پوست آلوده را به مدت 30 دقیقه به طور مداوم با آب بشویید. هنگام دوش گرفتن لباس بپوشید. اگر چشم‌ها آلوده نیستند، تا زمانی که سر و دست‌ها به طور کامل تمیز نشده‌اند، سیلیکون امولشن عینک محافظ را در نیاورید. زیرا سود سوزآور می تواند هنگام شستشو در آب حل شود و به چشم نفوذ کند. علائم سوختن با این ماده ممکن است تا 24 تا 48 سال پس از سوختن قابل مشاهده نباشد. امولسیون 3 را بررسی کنید.

قورت دادن

در صورت بلعیده شدن، فوراً مقدار زیادی آب یا شیر (حدود 240 میلی لیتر) بنوشید و بلافاصله با مرکز بهداشت تماس بگیرید. اگر فرد مسموم بیهوش است، او را مجبور به خوردن چیزی نکنید. از ایجاد استفراغ خودداری کنید.

استنشاق

در صورت استنشاق دودهای پراک بلافاصله فرد مسموم را به بیرون برده و بلافاصله با کادر درمانی تماس بگیرید. اگر فرد مسموم تنفس نمی کند به او تنفس مصنوعی بدهید و اگر مشکل تنفسی داشت کپسول اکسیژن کمک می کند (باید توسط افراد مجرب انجام شود).

لباس ها

قبل از استفاده مجدد لباس های آلوده را بشویید. وسایل چرمی مانند کفش، کمربند و بند ساعت را تمیز کنید.

یکی از مهمترین کارهایی که باید در صورت آلودگی سود سوزآور سودپرک انجام دهید، دریافت فوری مراقبت های پزشکی است.

مروری بر بازار جهانی:

همانطور که قبلا ذکر شد، این ماده با کمک سلول های مختلف در فرآیند الکترولیز تولید می شود. در سال 2019، حدود 80 درصد از صنایعی که از فرآیند کلرآلکالی استفاده می کنند، از سلول های غشایی، 15 درصد از سلول های دیافراگمی و حدود 5 درصد هنوز از سلول های جیوه استفاده می کنند.

در تصویر زیر کشورهای اصلی استفاده کننده از NaOH را مشاهده می کنید:

بازار بین المللی و مصرف کنندگان از پراک سود می برند

از جمله کاربردهای مستقیم این ماده می توان به استفاده از آن در ساخت کاغذ و سفید کننده، منسوجات، صابون ها و صابون ها اشاره کرد. در شکل زیر در ابتدا کاربردهای این ترکیب به 4 دسته اصلی تولید خمیر کاغذ، ترکیبات آلی و معدنی و سایر خواص ویژه تقسیم شده است.

سیلیکون امولشن - سودپرک

سیلیکون امولشن – سودپرک – هگزاچم

امولسیون 3 – شوینده

مواد اولیه سود پراک و سیلیکون امولشن برآورد بازار جهانی آن

مواد آلی ساخته شده با استفاده از این ترکیب عبارتند از پروپیلن اکسید، پلی کربنات، اتیلن آمین و اپی کلروهیدرین.

مواد معدنی تولید شده با استفاده از این ترکیب عبارتند hexachem از دی اکسید تیتانیوم، سیلیکات سدیم، سیانید سدیم و ترکیبات حاوی گوگرد مانند سولفید هیدروژن سدیم.

میزان تقاضا برای این ماده در پایان سال 2015 برای آمریکا و کانادا به حدود 12.5 میلیون تن رسید. بیشترین مصرف این دو کشور در تولید کاغذ و مواد معدنی (حدود 44 درصد کل مصرف این ترکیب) بوده است.

در سال 2014، به دلیل استفاده از این ماده در صنایع مختلف، تقریباً 70700 کیلوگرم (کیلتون) مصرف هیدروکسید سدیم گزارش شده است. و افزایش جمعیت بازار سود سوزآور همچنان به روند صعودی خود ادامه می دهد. و انتظار می رود با CAGR 6.78٪ رشد کند.

پیش بینی بازار جهانی

چکیده تولید جهانی این ماده 60 میلیون تن برآورد شده است.

هر ساله بسیاری از موسسات در جهان مطالعات خود را در مورد بازار جهانی محصولات مختلف منتشر می کنند. این مطالعات معمولاً در یک بازه زمانی چند ساله انجام می شود و با استفاده از داده های چند سال گذشته سعی در پیش بینی بازار و توسعه آن در چند سال آینده دارد.

در ادامه به اختصار به چند گزارش در مورد سود سوزآور می پردازیم. در برخی از این گزارش‌ها، کلر و NaOH با هم ترکیب می‌شوند، زیرا هر دو محصول فرآیند کلروآلکالی سودپرک هستند سیلیکون امولشن و بازارهای آنها می‌توانند بر یکدیگر تأثیر بگذارند. در جدول زیر کاربرد محصولات فرآوری شده کلرآلکالی را مشاهده می کنید که در برخی موارد هم از کلر و هم از هیدروکسید سدیم استفاده می شود.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تاکید می کند که استفاده از هیدروکسید سدیم به عنوان یک افزودنی غذایی نباید بیش از 1٪ باشد.

سوالات متدوال مقاله هگزاچم

  1. از هیدروکسید سدیم به عنوان افزودنی چه مقدار باید استفاده شود؟

کم تر از 1 درصد

  1. موضوع مقاله را مشخص کنید.

سودپرک hexachem

  1. برای ساخت صابون از چه چیزی استفاده می شود؟

از هیدروکسید سدیم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *