قیمت سود پرک 98 درصد | هگزا چم

خطرات سود پرک و 10 روش برای نگهداری از این ماده شیمیایی!

خطرات سود پرک که به نام سود سوزآور نیز شناخته می شود، یکی از قوی ترین و شناخته شده ترین قلیایی ها در میان سایر مواد شیمیایی تصفیه آب و فاضلاب است که به طور گسترده در صنعت استفاده می شود. این ماده قلیایی در تماس با آب بسیار واکنش پذیر و گرمازا است، بنابراین می تواند باعث سوختگی شود، بنابراین به آن سودپرک نیز می گویند. هیدروکسید سدیم یکی از نام‌های دیگر این ماده است و می‌توان آن را به روش‌های مختلف و با درجه خلوص متفاوت تولید کرد. معرفی کامل NaoH، خواص فیزیکوشیمیایی، کاربردها، قیمت و نحوه خرید و فروش آنها بعداً بررسی خواهد شد.  جوش شیرین با نام‌های دیگری مانند سود سوزآور، سود سوزآور، جوش شیرین جامد، هیدروکسید سدیم و گاهی چربی‌گیر صنعتی نیز شناخته می‌شود.

فهرست مطالبی که مطالعه می کنید !

معرفی بر سود پرک یا هیدروکسید سدیم و ویژگی های آن ها!

روش تولید جوش شیرین یا سود سوزآور چیست؟

تولید سودا پرک با باتری های دیافراگمی تحولی تازه در صنعت

روش استفاده از جوش شیرین یا هیدروکسید سدیم چیست؟

استفاده از آب سودا در تصفیه آب با خاصیت تصفیه کنندگی!

کاربرد سود سوزآور در صنعت و موارد مصرف آن ؟

معایب و خطرات این ماده چیست و در چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

قیمت سود پرک  از برندهای مختلف به چه چیزی بستگی دارد؟

خرید جوش شیرین (سودا سوز آور – سود سوزآور)

نتیجه گیری بر بهترین برند محصولات سود پرک وعوامل تاثیر گذار در قیمت!

فهرست تصاویر

شکل 1: سود پرک

شکل 2: خطرات سود سوزآور

شکل 3: خرید سود پرک

 

عنوان خطرات سود پرک
دپارتمان اوج شید
نویسنده میرفندرسکی
تعداد کلمات 1600
زمان مطالعه 16 دقیقه

معرفی بر سودپرک یا هیدروکسید سدیم و ویژگی های آن ها!

سود پراک ماده ای جامد و سفید است که در صنعت به صورت فلیک و چیپس استفاده می شود. این ماده شیمیایی بیش از حد با نام های مختلفی مانند سود سوزآور، سود سوزآور، هیدروکسید سدیم شناخته می شود. فرمول شیمیایی هیدروکسید سدیم NaOH است و یکی از مهمترین خواص و خطرات سود پرک این ماده توانایی آن در جذب دی اکسید کربن و رطوبت هوا و تولید گرما است. همچنین لازم به ذکر است که سود سوزآور قدرت چربی زدایی بسیار بالایی دارد و باعث کاهش pH و از بین بردن اسیدیته می شود. بنابراین، به طور گسترده ای برای تصفیه آب استفاده می شود.

روش تولید جوش شیرین یا سود سوزآور چیست؟

در صنعت، هیدروکسید سدیم به روش های مختلفی تولید می شود که بر اساس آن خلوص و کیفیت متفاوتی دارند. از جمله روش های پرکاربرد تولید سود سوزآور می توان به موارد زیر اشاره کرد. خطرات سود پرک  الکترولیز کلرید سدیم برای تولید سود سوزآور در این روش از کاتد جیوه استفاده می شود. که پس از الکترولیز علاوه بر خاکستر سودا، کلر و جیوه نیز تولید می کند. این گازها خطرات زیادی را به همراه دارند و منجر به آلودگی می شوند. در شکل 1: سود پرک را می بینید.

آشنایی با سود پرک | هگزاچم | hexachem

آشنایی با سود پرک | هگزاچم | hexachem

شکل 1: سود پرک

تولید سودا پرک با باتری های دیافراگمی تحولی تازه در صنعت

از سلول های دیافراگمی در تولید سود سوزآور با استفاده از این روش استفاده می شود. یکی از مهمترین مزایای این روش عدم تولید گاز مضر جیوه و کلر است. البته باید توجه داشت که سود حاصل از این روش خالص کمتر است. سدیم و آب با هم ترکیب می شوند و هیدروکسید سدیم تولید می کنند. در شکل 2: خطرات سود سوزآور را می بینید.

در این روش، سدیم فلزی خالص با آب واکنش می دهد. البته توجه داشته باشید که این روش ریسک بسیار بالایی در ایجاد سود پرک در hexachem دارد و نیتروژن تولید شده در آن می تواند باعث آتش سوزی شود. بنابراین این فرآیندها باید در محیط ها و آزمایشگاه های کاملا استاندارد و ایمن انجام شود. هیدروکسید کلسیم و کربنات سدیم برای تولید سود سوزآور ترکیب می شوند. روش های دیگری که برای تولید سودپرک استفاده می شود شامل واکنش بین هیدروکسید کلسیم و کربنات سدیم است. رابطه تولید این روش به شرح زیر است:

Na2CO3 + Ca(OH)2 → NaOH + CaCO3

روش استفاده از جوش شیرین یا هیدروکسید سدیم چیست؟

خطرات سود پرک: استفاده از سود سوزآور مستلزم رعایت استانداردها و اصول ایمنی است، در غیر این صورت ممکن است صدمات مادی و جانی در پی داشته باشد. از آنجا که این ماده شیمیایی به سرعت واکنش نشان می دهد و در تماس با آب گرما ایجاد می کند، در تماس با پوست می تواند باعث سوختگی شدید شود. همچنین تماس سودپرک با چشم می تواند باعث نابینایی شود بنابراین حتما باید از عینک مخصوص استفاده شود.  همانطور که در کل توضیح داده شد، سود سوزآور ظرفیت جذب بالایی دارد و دی اکسید کربن و رطوبت هوا را جذب کرده و گرما تولید می کند. به همین دلیل باید در ظروف مخصوص و در بسته نگهداری شوند.

قیمت پودر سود پرک | هگزاچم | hexachem

قیمت پودر سود پرک | هگزاچم | hexachem

شکل 2: خطرات سود سوزآور

12 خصوصیت فیزیکی سود پرک های ساخته شده توسط هگزاچم

  • در زیر مهمترین خواص فیزیکی خاکستر سودا با خلوص بالا آورده شده است:
  • پرک سودا آب جامد سفید و بی بو است که در دمای 319 درجه سانتیگراد ذوب می شود.
  • این ماده شیمیایی در دمای 1388 درجه سانتیگراد به نقطه جوش خود می رسد.
  • سودپرک به راحتی در آب حل می شود و در حلال های غیر قطبی نامحلول است.
  • چگالی این ماده 2.13 گرم بر سانتی متر مکعب است.
  • وزن مولکولی سدیم پرک 40 گرم بر مول است.
  • خواص فیزیکی سدیم هیدروکسید
  • خواص شیمیایی سود پراک

از مهمترین خواص شیمیایی و خطرات سود پرک این مواد می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • از واکنش سود سوزآور با اسیدها، نمک ها و آب تشکیل می شود.
  • واکنش این ماده با آب گرمازا است
  • به دلیل خاصیت قلیایی بالا، توانایی بالایی در تنظیم pH دارد.

استفاده از آب سودا در تصفیه آب با خاصیت تصفیه کنندگی!

یکی از کاربردهای اصلی سدیم هیدروکسید در هگزاچم در صنعت تصفیه آب، تنظیم pH است. در بسیاری از فرآیندهای تصفیه، مقادیر زیادی کلر برای گندزدایی استفاده می شود. افزودن بیش از حد کلر به آب می تواند اسیدیته آب را افزایش دهد که در نهایت می تواند منجر به مشکلات پوستی و تنفسی زیادی شود. بنابراین، سود کمک هزینه می تواند در مقادیر استاندارد با توجه به شرایط محیطی استفاده شود. همچنین لازم به ذکر است که وارد کردن این مواد به آب باعث کاهش اسیدیته و کاهش خورندگی آن می شود. آبی که به شدت خورنده است در نهایت می تواند به لوله ها و تاسیسات و همچنین محصولات تصفیه آب آسیب برساند.

کاربرد سود سوزآور در صنعت و موارد مصرف آن ؟

سودپرک علاوه بر تصفیه آب و تنظیم PH آن در صنایع دیگر نیز کاربرد دارد و می توان گفت یکی از پرمصرف ترین مواد قلیایی است. از این ماده باز در تولید خمیر و کاغذ سلولزی، چربی زدایی، در تولید مواد غذایی و آبمیوه، در تولید آلومینیوم و پارچه و ابریشم مصنوعی استفاده می شود.

معایب و خطرات سود پرک چیست و در چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

از آنجایی که سود سوز آور بسیار خورنده است، استفاده از آن باید با استانداردها و اصول ایمنی مطابقت داشته باشد. این مواد دارای معایب زیادی هستند که برخی از آنها عبارتند از:

از آنجایی که آب سودا بسیار چربی سوز است، به سرعت تمام چربی های موجود در پوست انسان را از بین می برد و منجر به ایجاد زخم می شود. استفاده از این مواد بدون دستکش محافظ می تواند باعث سوختگی شود.   نوشابه ای که وارد معده و دستگاه گوارش می شود نه تنها می تواند باعث دل درد شدید، بلکه باعث سوختگی در مری و سرطان شود مزایای عدم استفاده از عینک استاندارد می تواند منجر به نابینایی به دلیل حذف چربی از چشم شود ورود گاز بسیار خطرناک سودا به سیستم تنفسی می تواند باعث سوزش و خارش شدید در گلو و زخم های دهان شود.

قیمت سود پرک  از برندهای مختلف به چه چیزی بستگی دارد؟

برندهای مختلف این مواد را تولید می کنند و درجه خلوص و کیفیت متفاوتی برای آنها فراهم می کنند. به همین دلیل، قیمت سود اضافی ارائه شده توسط فروشندگان مختلف متفاوت است و نرخ ها نیز بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، 98٪ سودپرک گران تر از محصولات کمتر خالص است. همچنین لازم به ذکر است که سفارشات عمده یا جزئی تاثیر زیادی در قیمت سود سوزآور دارد که هر چه سفارش بزرگتر باشد قیمت هر کیلو کمتر می شود. برای اطلاع از قیمت هیدروکسید سدیم با کارشناسان فروش هگزاچم تماس حاصل فرمایید. در شکل 3: خرید سود پرک را می بینید.

سودپرک | هگزاچم | hexachem

سودپرک | هگزاچم | hexachem

شکل 3: خرید سود پرک

خرید جوش شیرین (سودا سوز آور – سود سوزآور) با hexachem

هگزا یکی از فروشندگان عمده و جزئی عمده و خرده فروشی در این زمینه می باشد. مزایای ارائه شده توسط این تیم دارای خلوص بالا، عدم وجود واسطه،  خطرات سود پرک  قیمت پایین و قابل ارسال به تمام نقاط ایران می باشد. هیدروکسید سدیم به صورت عمده و کیلویی به فروش می رسد. جهت سهولت در فروش سود پرک، سفارش آنلاین در سایت hexachem موجود می باشد. با پرکردن فرم پایین صفحه می توانید با سفارش بالای 25 کیلوگرم محصول مورد نظر را در هر نقطه از ایران دریافت کنید. ذکر این نکته ضروری است که ما برای فروش فله هیدروکسید سدیم یا سود سوزآور در تناژ بالا پیشنهادات ویژه ای ارائه می دهد.

نتیجه گیری بر بهترین برند محصولات سودپرک وعوامل تاثیر گذار در قیمت!

ما محصولات خود را به صورت کیلویی با برندهای زیر به فروش می رساند:

سود پراک یکی از محصولات درجه یک تولید شده با فرآیند ممبران بوده و 98 درصد خالص است. از آنجایی که این نوع نوشابه حاوی یون جیوه نیست، کارایی بسیار خوبی در مصرف صنعتی و صنایع غذایی دارد. خطرات سود پرک بسته بندی های تا 25 کیلوگرمی که برای سود در پراک به فروش می رسد در صنایع نساجی، چرم، کاغذ، روغن نباتی و همچنین تولید کود و شیشه استفاده می شود.

سوالات متداول

بهترین نوع این ماده شیمیایی را از کجا می توان تهیه کرد؟

هگزاچم

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله

آیا واکنش این ماده گرماده است؟

بله

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *