تگزاپون چیست و چه کاربردی دارد

تگزاپون چیست و چه کاربردی دارد

تگزاپون چیست و چه کاربردی دارد ؟

مایع تگزاپون که با نام تجاری سدیم لوریل اتر سولفات یا زتزول 270/n شناخته می‌شود، سورفکتانتی است که برای تولید محصولات پاک‌ کننده مانند شوینده و سورفاکتانت استفاده می‌شود که کثیفی را از ظروف، لباس و پوست ما پاک می‌کند.

Texapon یک برند نسبتاً محبوب در دنیای وسایل نظافتی، بهداشتی و زیبایی است. با این حال، بسیاری از کسانی هستند که این محصولات را نمی شناسند. بنابراین در این مقاله توضیح می دهد که Texapon چیست، علاوه بر انواع 70 و 40 آن نیز توضیح داده می شود. به همین ترتیب، در مورد کاربردها و عملکردهای آن در این مقاله صحبت می کنیم.

درست مانند مقایسه ای که به منظور تعیین اینکه آیا لوریل با آنچه تگزاپون نشان می دهد برابر است یا خیر، انجام می شود.

مشخصات  تگزاپون:

اغلب با نام اختصاری SLES برای مخفف آن در انگلیسی: Sodium Lauryl Ether Sulfate شناخته می شود. این یک محصول سورفکتانت است، زیرا از طریق کشش سطحی، سطح تماس بین دو فاز را تحت تأثیر قرار می دهد. با افزودن آب، کف زیادی تولید می کنند که به لطف آن محصول کثیفی را از بین می برد. توضیحات این سورفکتانت این اطلاعات را به ما می دهد که محلول آبی است. بنابراین، محصول همیشه به صورت مایع است.

بوی کمی دارد که به شما امکان می دهد عطرها و رایحه های مختلف را بدون مشکل اضافه کنید. از جمله عطرهای سازگار با تگزاپون مایع می توان به رایحه های اسطوخودوس، گیلاس، لیمو، نارنگی اشاره کرد. علاوه بر این، تعداد نامتناهی مواد شوینده را می توان به هر نسبت اضافه کرد تا محصولات متنوعی به دست آید.

این با اسیدهای چرب آلکانول آمیدها ترکیب می شود تا محصول فوق چربی و غلیظ شود. نمک معمولی اغلب به عنوان راهی برای افزایش ویسکوزیته این ترکیبات اضافه می شود. به عنوان بخشی از عملکرد پاک کنندگی خود کف تولید می کند.

دارای بوی مشخصه ضعیف با pH تقریباً 5 (20 درجه سانتیگراد) و غلظت 20 گرم در لیتر است. نقطه ذوب آن -3 درجه سانتیگراد و نقطه جوش آن تقریباً 100 درجه سانتی گرادمی باشد. این یک محصول بی خطر در نظر گرفته می شود، اگرچه در غلظت های بالا ممکن است عوارض جانبی مانند تحریک ایجاد شود.

از خواص تگزاپون مایع می توان به موارد زیر اشاره کرد:

این یک محصول تمیز کننده و امولسیون کننده است

قدرت کف کردن خود را حتی در دما های پایین افزایش می دهد

سازگاری بالایی با پوست دارد زیرا مرطوب کننده و امولسیون کننده است

این یک عامل پاک کننده کف کننده موثر است

تگزاپون چیست و چه کاربردی دارد

تگزاپون مایع برای چه مواردی استفاده می شود؟

لباس ها و ظرف هایمان را بشوییم

پوست و موهایمان را از آلودگی ها و چربی ها پاک کنیم

به بهداشت دهان و دندان کمک می کند

شامپو، کرم های مرطوب کننده، امولسیفایر، کف کننده است

موارد استفاده و کاربرد های تگزاپون مایع

برای ساخت محصولات تمیز کننده مختلف مانند ماشین ظرفشویی، ضدعفونی کننده ها، لکه برها، شوینده های مایع، واکس ها، پاک کننده های چند منظوره استفاده می شود.

در صنعت آرایشی و بهداشتی برای تولید کرم ها، لوسیون ها و پمادها به دلیل قابلیت مرطوب کنندگی و امولسیون کنندگی بالا استفاده می شود.

از آن برای تهیه خمیر دندان استفاده می شود

در تهیه محصولات صنعتی مانند شامپو شستشوی ماشین و فرش استفاده می شود

فرمول شیمیایی برای ساخت محصولات دیگر

فرمول شیمیایی آن: C12H25NaO3S است و تهیه محصولات زیر ضروری است:

برای پایه شامپو، مواد شوینده یا صابون توالت، این محصول با فرمول 1000 گرمی پایه قابل استفاده است.

مرحله 1 می توانید خمیر تگزاپون را با 70 درصد یا تگزاپون مایع را با 28 درصد میل کنید، فقط مقدار آب را تغییر دهید.

– 180 گرم Texapon Liquid در 28٪

– 10 گرم بتائین نارگیل

– 10 گرم کوکوآمید نارگیل

– 110 میلی لیتر. از آب

مرحله 2 (هنگام ترکیب محصولات از فاز یک، نمک و آب مرحله 2 را اضافه کنید)

– 40 گرم از نمک

– آب تا 100% (تا 1000 گرم)

تگزاپون 70 چیست؟

تگزاپون ماده ای است که پایه سدیم لوریل سولفات دارد، مایعی است که به عنوان جزء اصلی سایر مایعات عمل می کند. از این نظر، در محصولات متنوع این برند می‌توان Texapon 70 را یافت. نام خود را به این دلیل دریافت کرد که در فرمول آن واکنش شیمیایی قوی ‌تر است، زیرا حاوی مقدار بیشتری از ماده پایه است.

کاربرد Texapon 70 در یک کلاس از مواد شوینده خانگی و همچنین در ماشین ظرفشویی یافت می شود. یکی دیگر از کاربردهای این محصول عالی در پاک کننده های خودرو مشاهده می شود که امکان پاکسازی چربی از سطح را فراهم می کند. به همین ترتیب، در فرش و سایر پاک کننده های صنعتی که برای عناصر شیمیایی در نظر گرفته شده اند، استفاده می شود. بنابراین، می توان تأیید کرد که این یک شوینده بسیار قوی است، اما بسیار مهم است.

تگزاپون چیست و چه کاربردی دارد - تگزاپون 70%

تگزاپون 40 چیست؟

Texapon 40 نشان دهنده همان سورفکتانت است، اما با فرمول کمتر غلیظ. دلیل این امر این است که هدف این محصول ایجاد یک صابون یا شامپو مایع برای بهداشت مو است. این ویژگی را دارد که در تماس با آب، کف زیادی تولید می کند.

Texapon 40 همچنین در محصولات زیبایی به عنوان یک ماده آرایشی استفاده می شود، زیرا بدون نیاز به آب، پوست فرد را امولسیون و مرطوب می کند. از انواع لوازم آرایشی قابل استفاده می توان به کرم، پماد و لوسیون بدن اشاره کرد. بنابراین تگزاپون 40 برای مراقبت از پوست و زیبایی مشتری در نظر گرفته شده است.

تگزاپون 5 چیست؟

در نهایت باید به Texapon 5 اشاره کرد که عناصر شیمیایی فرمول مانند اسیدهای آمینه را به نسبت کمتری دریافت می کند. دلیل این امر این است که در اینجا، محصول نه تنها با پوست تماس پیدا می کند، بلکه می تواند از طریق دهان به داخل ما نیز برسد. خوب، با این متغیر، صنعت خمیر دندان هایی را ایجاد می کند که با آن از دندان های خود مراقبت می کنیم.

یکی از عناصر اصلی در ترکیب آنها است. Texapon 5 به رنگ زرد کمی توصیف می شود و در محصولات ارزان تر استفاده می شود. علاوه بر این، احتمال کمتری را برای تحریک پوست در صورت حساسیت به مواد آرایشی نشان می دهند.

آیا تگزاپون همان لوریل است؟

افرادی هستند که توصیف می کنند که لوریل برابر با تگزاپون 70 یا عدد دیگری است، با این حال، برخی از جزئیات باید در اینجا روشن شود. لوریل ترکیب شیمیایی است که با آب واکنش می دهد و در تولید محصولات بسیار محبوب است. در حالی که تگزاپون از لوریل برای ایجاد صابون، شامپو، لوازم آرایشی یا هر محصول دیگری استفاده می کند. بنابراین، تأیید اینکه لوریل همان چیزی است که این برند یا خط تولید مواد شوینده و سایر اقلام تمیز کننده نامیده می شود، معتبر نیست. آنها مشابه هستند و در فرمول مواد مختلف ترکیب می شوند، اما تفاوت های خود را دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *