رها کننده قالب - سیلیکون امولشن

سیلیکون امولشن 5* ویژگی منحصر به فرد رها کننده قالب

سیلیکون امولشن | آیا می‌دانید اسپری سیلیکون چیست ؟ اسپری قالب یکی از پرفروش ترین اسپری های سیلیکونی در بازار است. به دلیل ویژگی های خاص که شامل جداسازی رزین از قالب های مختلف سیلیکونی و چوبی می‌شود. قطعات روانکاری مانند ریل و حتی پرداخت لوازم خانگی قرار می‌گیرد. یا از ویژگی اسپری سیلیکونی می‌توان به جداسایی آسان مواد به کار رفته در ساختار اسپری قالب نام برد. که مانع از چسبیدن قالب‌ سازی به قالب می‌شود. در نهایت در افزایش طول عمر بسیار قالب موثر است. به همین دلیل از صنایعی که با انواع قالب ‌سازی سروکار دارند از رها کننده قالب استفاده می‌کنند. استفاده از آن یک نیاز ضروری است.

فهرست عناوین

نحوه استفاده از اسپری آزاد کننده قالب سیلیکون امولشن

نحوه استفاده و کاربرد اسپری جدا کننده قالب سیلیکونی

از اسپری قالب به عنوان روان کننده استفاده کنید

استفاده از اسپری برای محافظت از سطوح و ایجاد خاصیت ضد آب

ویژگی های خاص و منحصر به فرد اسپری قالب

تهیه امولسیون روغن سیلیکون و عوامل موثر بر آن

نتیجه گیری مقاله رهاکننده قالب و فرآیند قالب گیری با سیلیکون

سوالات متداول کاربران در رابطه با نحوه قالب گیری های مختلف

فهرست تصاویر

شکل 1سیلیکون

شکل 2اسپری قالب

شکل 3جدا کننده قالب

نحوه استفاده از اسپری آزاد کننده قالب سیلیکون امولشن

بخش‌ های زیادی از صنعت وجود دارند. با استفاده از قالب‌ های صنعتی مختلف، نیاز خود را برای تولید یک قطعه برآورده می‌کنند. استفاده از قالب های صنعتی باعث افزایش سرعت و دقت در تولید قطعات می‌شود. همچنین استفاده از قالب های مختلف به بخشی جدایی ناپذیر از صنعت تبدیل می‌شود. به سختی می‌توانید صنعتی را پیدا کنید که از انواع قالب های صنعتی استفاده نکند. به همین دلیل است که ابزارهای بسیار مفید و متفاوت برای قالب های صنعتی ساخته شده است.

یکی از ابزارهای مربوط به استفاده از قالب های صنعتی که چند سالی است به بازار عرضه می‌شود. اسپری یا رها کننده قالب است. کاربردهای قالب اسپری برای پوشش سطح قالب های صنعتی استفاده می‌شود. به این ترتیب مواد ریخته شده در قالب به قالب نمی‌چسبد و در نهایت به راحتی جدا می‌شوند. تنها کاربرد این اسپری ها به صنعت محدود نمی‌شود.  این اسپری ها کاربردهای دیگری نیز دارند که در ادامه این مقاله hexachem به بررسی بیشتر ویژگی ها و کاربردهای اسپری قالب و شکل 1سیلیکون می‌پردازیم.

عنوان سیلیکون امولشن
نویسنده زهرا پسته
دپارتمان اوج شید
تعداد کلمه 1540 کلمه
زمان مطالعه 15 دقیقه

نحوه استفاده و کاربرد اسپری جدا کننده قالب سیلیکونی

یکی از مواردی که در برسی اسپری قالب و کاربرد های آن باید به آن اشاره کرد. نحوه استفاده از این ابزار  است. از این اسپری نه تنها به عنوان جدا کننده قالب استفاده می‌شود. در موارد بسیاری از موارد این اسپری به عنوان روان کننده و پوشش سطوح نیز استفاده می‌شود. اسپری قالب معمولاً روغنی و چرب است. در قسمت های بعدی مقاله hexachem به کاربرد های آن اشاره خواهیم کرد. برای مثال ممکن است برخی از قالب های چوبی در مواجه با این نوع از رها کننده قالب دچار مشکل شوند. در چنین واقعیتی بهتر است ابتدا اسپری جدا کنده قالب را با قسمت کوچکی از آن تست شود.

ترفند این اسپری این است که می‌توانید ابتدا اسپری را خوب تکان دهید و سپس از فاصله بیست تا سی سانتی متری روی قالب اسپری کنید. اسپری هگزاچم یکی از بهترین اسپری های روان کننده و جداکننده در ایران است. به دلیل کیفیت بسیار عالی مورد استقبال بسیاری از مصرف کنندگان قرار گرفته است.

پاک کننده قالب - سیلیکون امولشن

پاک کننده قالب – سیلیکون امولشن – هگزاچم

شکل 1سیلیکون

از اسپری قالب به عنوان روان کننده استفاده کنید

یکی از کاربردهای اسپری ها استفاده از آنها به عنوان روان کننده است. در این قسمت مقاله اسپری های قالب سیلیکون امولشن می‌خواهیم به کاربردهای این اسپری ها به عنوان روان کننده بپردازیم. بسیاری از قطعات مختلف که در ماشین‌ها و دستگاه‌های مختلف وجود دارند. نیاز به روان‌کاری دارند و از روان‌کننده‌ ها برای بهتر کارکردن و بهبود عملکرد آنها استفاده می‌شود. اسپری ها ماهیتی روغنی دارند، بنابراین می‌توان از آنها به عنوان روان کننده برای قسمت های مختلف استفاده کرد.

به عنوان مثال می‌توان از این اسپری ها برای بهبود عملکرد این قطعات. جلوگیری از فرسایش آنها در محل انواع اتصالات پلاستیکی و فلزی و قطعات متحرک استفاده کرد. بعلاوه از این اسپری رها کننده قالب به عنوان روان کننده در قسمت های مختلف ریل و ابزار جوش استفاده می‌شود. از این اسپری ها به عنوان روان کننده در صنایع نساجی و نخ نیز استفاده می‌شود. اگر برای روانکاری قطعات به اسپری روان کننده و شکل 2اسپری قالب  نیاز دارید، رها کننده هگزاچم انتخاب مناسبی است.

استفاده از اسپری برای محافظت از سطوح و ایجاد خاصیت ضد آب

استفاده از اسپری ها محدود به استفاده در قالب و به عنوان کننده نیست. این اسپری ها کاربرد دیگری هم دارند. همانطور که در قسمت های قبلی مقاله ذکر شد، این اسپری ها روغنی و چرب هستند. این ویژگی امکان استفاده از این اسپری ها را به عنوان محافظ سطح و واکس می‌دهد. این اسپری های سیلیکون امولشن اثر براقی دارند. به همین دلیل در بسیاری از موارد از این اسپری ها به عنوان واکس استفاده می‌شود. علاوه بر این، خواص روغنی این اسپری ها باعث ضد آب شدن آنها می‌شود. این اسپری ها عموماً در مواردی استفاده می‌شوند که نیاز به تبدیل یک سطح به سطح ضد آب باشد.

به عنوان مثال، اسپری عموماً به عنوان واکس برای صیقل دادن، زیباسازی سطوح داخلی خودرو مانند داشبورد، کابین استفاده می‌شود. از این اسپری ها برای سطوح لاستیکی نیز استفاده می‌شود. استفاده از اسپری روی سطوح لاستیکی از ترک خوردن این سطوح در دراز مدت جلوگیری کرده، ماندگاری بیشتری خواهد داشت. به علاوه از این اسپری های رها کننده قالب عموماً برای صیقل دادن سطوح رنگی و عایق استفاده می‌شود. بهترین اسپری قالبی که می‌توانید به عنوان واکس استفاده کنید اسپری قالب هگزاچم است. این اسپری در کنار قیمت مناسب تمامی ویژگی های ذکر شده در مقاله را داراست. بهترین اسپری برای کسانی است که به دنبال یک محصول ارزان و با کیفیت هستند.

پاک کننده قالب - سیلیکون امولشن

پاک کننده قالب – سیلیکون امولشن – هگزاچم

شکل 2اسپری قالب

ویژگی های خاص و منحصر به فرد اسپری قالب

در ادامه مقاله اسپری قالب، بررسی ویژگی های مختلف این اسپری ها ضروری است. دانستن ویژگی های اسپری به شما کمک می‌کند تا اسپری مناسب با نیاز خود را انتخاب کنید. این اسپری های سیلیکون امولشن ویژگی های متفاوتی دارند که در این قسمت از مقاله hexachem به آنها می‌پردازیم. اولین ویژگی این اسپری ها که در قسمت های قبلی مقاله نیز به آن اشاره شد. روغنی بودن آنهاست که در انتخاب قالب باید به آن توجه کرد.

همچنین به دلیل وجود این ماده روغنی از این اسپری ها به عنوان روان کننده نیز استفاده می‌شود. یکی دیگر از ویژگی های مهم آنها تحمل آنها در برابر درجه حرارت بالا است. به طور معمول این اسپری ها تا دویست و نود درجه سانتیگراد مقاومت می‌کنند و از بین نمی‌روند. این اجازه می‌دهد تا از این اسپری های رها کننده قالب در قالب گیری مواد بسیار داغ استفاده شود. علاوه بر این، قابل اشتعال هستند. در هنگام استفاده از آنها شکل 3جدا کننده قالب باید اقدامات ایمنی کاملاً رعایت شود. اگر به مطالعه مقاله قبلی درباره سودپرک علاقه دارید کلیک کنید.

تهیه امولسیون روغن سیلیکون و عوامل موثر بر آن

روغن های سیلیکون با استفاده از روش های مرسوم مختلف مانند همگن سازی، فراصوت و هم زدن مکانیکی 31، 32 . به امولسیون هایی در انواع مختلف از جمله O/W، W/O، O/W/O فرموله شده اند. با این حال، ماهیت بسیار بی اثر آنها منجر به ضعیف شدن آنها شده است. سازگاری با بسیاری از امولسیفایرها یا سورفکتانت ها که منجر به مشکل در تهیه سیلیکون امولشن های پایدار می‌شود. برای به دست آوردن امولسیون های روغن سیلیکون پایدار، عوامل مختلفی مانند پارامترهای فرآیند، شرایط فرمولاسیون مورد بررسی قرار گرفتند.

عوامل موثر بر پایداری امولسیون روغن سیلیکون تاثیر ویسکوزیته روغن های سیلیکونی. تأثیر ویسکوزیته روغن های سیلیکون بر پایداری امولسیون ها را بررسی کردند. که با اندازه گیری اندازه قطرات مشخص شد. نتایج نشان داده شده که اندازه قطرات با افزایش ویسکوزیته روغن ها افزایش می‌یابد. که نشان می‌دهد روغن سیلیکون با ویسکوزیته بالاتر به سختی به قطرات کوچک 34-36 تجزیه می‌شود. بنابراین، روغن سیلیکون، با ویسکوزیته بالاتر منجر به تشکیل امولسیون با اندازه بزرگ و توزیع گسترده شد. که منجر به پایداری ضعیف امولسیون ها شد.

رها کننده قالب - سیلیکون اموشن

رها کننده قالب – سیلیکون اموشن – هگزاچم

شکل 3جدا کننده قالب

نتیجه گیری مقاله رها کننده قالب و فرآیند قالب گیری با سیلیکون

در حالی که در فرآیند قالب‌گیری، مواد مایع در قالب باز ریخته می‌شود. در قالب‌گیری فشرده، یک سیلیکون بین دو نیمه قالب گرم شده فشرده می‌شود. از سوی دیگر، قالب گیری غوطه ور فرآیندی شبیه به پوشش غوطه ور داغ است. در آن محصول نهایی، پلاستیزول ذوب شده از قالب غوطه ور شده است. با این حال، در قالب‌گیری تزریقی، سیلیکون مایع تحت فشار فوق‌العاده وارد یک قالب خنک می‌شود.

سوالات متداول کاربران در رابطه با نحوه قالب گیری های مختلف

  • قالب گیری چرخشی چگونه است؟

قالب ‌های تو خالی پر شده با مواد سلیکون امولشن به پره ‌های لوله مانندی از یک هاب مرکزی امتداد می‌یابند. محکم می‌شوند.

  • رها کننده قالب، قالب گیری انتقالی چگونه است؟

در قالب‌ گیری انتقالی، دو نیمه قالب به هم چسبیده و سیلیکون با فشار وارد قالب می‌شود.

  • قالب گیری تزریقی چگونه است؟

در فرآیند قالب‌گیری تزریقی واکنشی (RIM) دو یا چند ماده شیمیایی واکنش‌دهنده با سرعت بالا مخلوط می‌شوند. به داخل قالب تزریق می‌شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *