روش استفاده از سود پرک سودپرک | هگزا شیمی

روش استفاده از سود پرک #7 نکته ایمنی برای استفاده آن!!

روش استفاده از سود پرک. بیایید با احتیاط شروع کنیم. همیشه بهتر است هر ماده شیمیایی یا حلالی را به عنوان یک خطر بالقوه در نظر بگیرید. و با احتیاط از آن استفاده کنید. و همیشه از محافظ چشم و صورت و محافظ در برابر استنشاق بخارهای مضر استفاده کنید. در صورت امکان، مواد شیمیایی را در مکانی با تهویه مناسب نگهداری کنید. و کودکان و حیوانات خانگی را دور نگه دارید. و مواد شیمیایی را در ظروف ایمن، دور از دسترس کودکان و دیگران و در شرایط مناسب نگهداری کنید.

اگرچه به خودی خود قابل اشتعال نیست. اما یک جامد غیرقابل اشتعال است که رطوبت هوا را جذب می کند. و در صورت تماس با آب در حالت جامد ممکن است حرارت کافی برای احتراق مواد قابل احتراق ایجاد کند. سودپرک این ماده همه کاره ای است که برای تهیه انواع اقلام روزمره استفاده می شود. اما ما به طور کلی می دانیم که بهترین استفاده از آن در پاک کننده های فاضلاب تجاری بکار میرود. و اجاق گاز و همچنین صابون ها و پاک کننده ها است.

فهرست مطالب:

شوینده ها و پاک کننده های تخلیه که حاوی سدیم هستند

شاید این روش برای روش استفاده از سود پرک بهتر باشد

اگر جسمی را در سدیم هیدروکسید بیندازید چه اتفاقی می افتد؟

روش استفاده از سود پرک با انواع مثال ها

تمیز کردن فاضلاب، سینک و دست شویی با سدیم هیدروکسید

سود سوزآور را چقدردر آب داغ قرار دهیم تا فعال شود؟

روش استفاده از سود پرک و نکاتی رعایت شده در هنگام استفاده

استفاده نادرست از سدیم هیدروکسید چه عواقبی خواهد داشت؟

نتیجه گیری از روش استفاده از سود پرک در این مطلب

فهرست اشکال:

شکل 1 سود سوزآور

شکل 2 نمونه سود سودآور

شکل 3 نمونه سود پرک

عنوان روش استفاده از سود پرک
دپارتمان اوج شید
نویسنده سارا قصری
تعداد  کلمات 1929
زمان مطالعه 18 دقیقه

 

شوینده ها و پاک کننده های تخلیه که حاوی سدیم هستند

پاک کننده های تخلیه که حاوی هیدروکسید سدیم هستند. چربی ها و روغن هایی را که می توانند لوله ها را مسدود کنند. به صابونی تبدیل می کنند که در آب حل می شود. کاربردهای بسیار دیگری برای این ماده شیمیایی وجود دارد. که لازم نیست در اینجا به آنها اهمیت دهیم. روش استفاده از سود پرک را میتوانیم توضیح دهیم. اما برای علاقه، از جمله داروها، محصولات دارویی، از مسکن های معمولی مانند آسپرین هست. ضد انعقادها که به جلوگیری از لخته شدن خون و کاهش کلسترول کمک می کنند.

حتی در مواد غذایی، تصفیه آب و کاغذ سازی هم استفاده میشود. همچنین برای تصفیه مواد اولیه محصولات چوبی مانند کابینت و مبلمان میباشد. همچنین برای سفید کردن و تمیز کردن چوب استفاده می شود. بله، با این گفته، بیایید نگاهی به تمیز کردن زهکشی خانه شما با سود سوزآور بیاندازیم. اکثر صاحب خانه ها به سادگی دوشاخه را در سوراخ دوشاخه وان، لگن یا سینک فرو می کنند. آن را با آب داغ پر می کنند، مقداری تکه سود سوزآور اضافه می کنند. کمی هم می زنند تا حل شود و سپس دوشاخه را بیرون می کشند. این کار عالی است.

شاید این روش برای روش استفاده از سود پرک بهتر باشد

ابتدا، مانند هر چیزی که از هر فروشگاه سخت افزاری خریداری می کنید. مثل اینکه باید به جای دیگری غیر از میکای محلی خود بروید… قبل از باز کردن ظرف، دستورالعمل های روی ظرف را بخوانید. سپس آن دستورالعمل ها را دنبال کنید. همانطور که از این ظرف سود سوزآور می بینید. لیست کاملی از دستورالعمل ها برای کار با مواد شیمیایی به درستی و ایمن وجود دارد. آنها به نفع شما هستند. بخوانید آنها را دنبال کنید.

شرکت الماس طلایی پیشنهاد میکند تجهیزات حفاظتی اولیه ای که باید بپوشید. پیش بند، دستکش های محکم برای کنترل مواد شیمیایی خطرناک، عینک ایمنی (عینک یا عینک ایمنی پیچیده). ماسک تنفسی. این نسخه حالت بسیار محکمی را برای صورت فراهم می کند. و دارای فیلتری برای جلوگیری از استنشاق مواد شیمیایی مضر است. تنها با یک فشار، می‌توانید یک پوشش پارچه‌ای یا کاغذی روی صورت بپوشید. همه ما باید آن‌ها را در زمان بیرون از خانه بپوشیم. روش استفاده از سود پرک بنابراین شما یکی را خواهید داشت.

روش استفاده از سود پرک | هگزا شیمی

روش استفاده از سود پرک

شکل 1 سود سوزآور

اگر جسمی را در سدیم هیدروکسید بیندازید چه اتفاقی می افتد؟

اما واحد طراحی شده ویژه که در اینجا نشان داده شده بهترین انتخاب شماست. به هر حال، بهتر است لباس‌های کهنه بپوشید، بدتان نمی‌آید که مایع سفیدکننده عجیبی داشته باشید. به همین دلیل است که به لوله کش پول های کلانی می پردازند… یک خندق منظره زیبایی نیست. ابتدا، هنگامی که در اینجا چندین خروجی دارید. آب قابل توجه دیگر خود را به نوبه خود وارد هر حوض / وان / دوش کنید. تا بتوانید تشخیص دهید کدام خروجی کدام است.

حالا یک کیسه خرید پلاستیکی را در یک توپ بغلتانید و آن را تا جایی که ممکن است. محکم در لوله خروجی فشار دهید و دسته را آزاد بگذارید. نیازی به ضد نشتی نیست در واقع بهتر است که اجازه “نشتی” آهسته را بدهد. زیرا هدف این است که جریان خروجی را کند کند و در عین حال اجازه دهد. محلول سود سوزآور برای مدت بیشتری در زهکش بماند.

روش استفاده از سود پرک با انواع مثال ها

آب داغ شیر و/یا کتری را به حوضچه اضافه کنید. سپس یک قاشق غذاخوری یا بیشتر از تکه های سود سوزآور اضافه کنید. نکته: من پوسته ها را در یک قوطی حلبی قدیمی قرار می دهم. و در ظرف اصلی را می بندم؛ به این ترتیب، اگر پاشیده شود. فقط مواد شیمیایی موجود در قوطی تحت تأثیر قرار می گیرند. به هر حال سعی کنید هنگام اضافه کردن پولک ها به آب از پاشیدن پره نکنید. بگذارید کاستیک سودا کاملا حل شود.

به بیرون برگردید و کیف را برای چند دقیقه در جای خود بگذارید. در حالی که مراقب باشید که آیا کمی نشت می کند یا در جای خود باقی می ماند. سپس با استفاده از دسته، کیسه را بیرون بکشید و از آنچه از لوله خارج می شود شگفت زده شوید. اگر نه کمی عقب انداختن. در صورت تمایل، می توانید دوباره این فرآیند را تکرار کنید. تا کاملاً مطمئن شوید که تخلیه در حال حاضر پاک شده است.

قبل از شروع کارهای روزانه خود در تمیز کردن ناودان ها و سفید کردن چوب. لطفاً اطلاعات انتهای این مقاله را بر روی پیوند خرید سودپرک دراصفهان کلیک کنید. در مورد مواجهه مرتبط با خرید سود سوزآور مطالعه کنید. جامع است و ارزش دانستن دارد. هیدروکسید سدیم که معمولاً به عنوان سود سوز آور شناخته می شود. همچنین با نام های لی، لیمو و هیدروکسید سدیم نیز شناخته می شود. یک ترکیب معدنی یونی جامد سفید رنگ با فرمول مولکولی NaOH. محلول در آب، اتانول و متانول است.

تمیز کردن فاضلاب، سینک و دست شویی با سدیم هیدروکسید

همین روند را برای سینک آشپزخانه نیز تکرار کنید. در واقع، ایده خوبی است. که به طور منظم زهکشی سینک خود را تمیز کنید. زیرا ضایعات مواد غذایی، چربی، و خدا می داند. که چه چیزی می تواند لوله ها را پایین بیاورد و باعث کند شدن یا حتی گرفتگی لوله ها شود. مقداری آب داغ اضافه کنید، سپس مقداری تکه در سوراخ پلاگین بریزید. برای اطمینان از مخلوط شدن قوی در خود لوله.

بعد از تمیز کردن فاضلاب سینک، همان کیسه پلاستیکی خرید دوباره کار کرد. پس از پر شدن سینک یا استفاده از محلول سود سوزآور داغ، کیسه را بردارید. و فاضلاب را تمیز و تمیز کنید. به عنوان یک مرحله اضافه، در هر دو مورد – حوض و سینک – مقداری مایع ظرفشویی اضافه کردم. تا باقیمانده محلول سود سوزآور از بین برود. با توجه به اینکه سود سوزآور بسیار خورنده و بالقوه خطرناک است. این کار را با هر حوض، وان و سینک ظرفشویی انجام دهید. تا مطمئن شوید که تمام باقیمانده سود سوزآور به طور کامل از تمام سطوح و زهکش ها شسته می شود.

سودپرک | هگزا شیمی

سودپرک

شکل 2 نمونه سود سودآور

سود سوزآور را چقدردر آب داغ قرار دهیم تا فعال شود؟

می‌توانید از همین فرآیند برای حمام استفاده کنید. اما می‌توانید با پر کردن دومین کیسه خرید پلاستیکی با خاک و انداختن آن هم انجام دهید. روی خروجی دوش از فاصله حدود 450 میلی‌متری، مانند وان، وان، مانند سینک، جلوه بدون برق را نیز دریافت کنید. این بدان معنی است که کیسه تمایل دارد تا شکاف های بین کاشی ها را با انطباق با سطح ببندد. در همان زمان شما با اولین کیسه لوله خروجی را در خندق بیرون مسدود کرده اید. روش استفاده از سود پرک با کمترین خطر.

وقتی کیسه در جای خود قرار گرفت، آب داغ را داخل دوش بریزید. و تکه های سود سوزآور را اضافه کنید. وقتی آماده شدید، کیسه را بردارید، کیسه را در خندق بیرون قرار دهید. و زهکشی دوش شما نیز تمیز می شود زیرا جریان آب از کف دوش بسیار کند است. حالا برای سفید کردن یا براق کردن چوب … همیشه ارزش دارد که روی همان چوبی که قطعه کارتان است آزمایش کنید. در این مورد، من یک نمونه مرانتی، چوب پنبه و کاج آفریقای جنوبی را در محلول سود سوزآور ریختم. و اجازه دادم حدود 20 دقیقه در آنجا بماند.

روش استفاده از سود پرک و نکاتی رعایت شده در هنگام استفاده

در این مورد خاص، مرانتیس تغییر محسوس کمی نشان داد. چوب‌های نرم تیره‌تر شدند. و کاج‌های SA نیز تغییرات جزئی نشان دادند. همانطور که در بالا ذکر شد، نکته کلیدی این است که قبل از انجام اقدام نهایی، آزمایش کنید. اتفاقاً فردی که سفید کننده را انجام می دهد صندل های انگشت باز می پوشد. این ایده خوبی نیست، زیرا سفید کننده می تواند روی پوست پاشیده شود. و اگر صندل ها هنوز در شرایط خوبی باشند. به احتمال زیاد تا پایان نسخه نمایشی وجود ندارند.

توصیه های بهداشتی و کمک های اولیه مربوط به قرار گرفتن در معرض سودپرک. بر اساس گزارش مواد سمی و ثبت بیماری های مرکز کنترل شود. و نیز پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، قرار گرفتن در معرض هیدروکسید سدیم رعایت کنید. به شکل جامد یا محلول به دلیل خورندگی قوی می تواند باعث تحریک پوست و چشم شود.

استفاده نادرست از سدیم هیدروکسید چه عواقبی خواهد داشت؟

هیدروکسید سدیم از نظر سیستمی سمی نیست. اما به شدت خورنده است و باعث سوختگی شدید در تمام بافت های در تماس با آن می شود. هیدروکسید سدیم تهدید خاصی برای چشم ها به شمار می رود زیرا می تواند پروتئین ها را هیدرولیز کند. هیدرولیز به معنای تجزیه ترکیبات از طریق واکنش شیمیایی با آب است. که باعث آسیب جدی به چشم می شود.

با توجه به همان سند CDC، اگر در 24 ساعت آینده علائم یا علائم غیرعادی ایجاد کردید. باید با پزشک یا اورژانس محلی/پیراپزشک تماس بگیرید. به موارد زیر توجه ویژه ای داشته باشید. آب دهان یا مشکل در بلع. درد معده یا استفراغ، سرفه، خس خس سینه یا گرفتگی صدا. مشکل در تنفس، تنگی نفس یا درد قفسه سینه، افزایش درد یا ترشح از چشم در معرض. افزایش قرمزی، درد یا ترشحات چرک مانند از سوختگی پوست.

سود پرک | هگزا شیمی

سود پرک

شکل 3 نمونه سود پرک

نتیجه گیری از روش استفاده از سود پرک در این مطلب

نکته پایانی در مورد سودپرک یا هر علائم یا اثرات دیگر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی همیشه آماده است. که محتاط باشید و مطمئناً پارانوئید نیست. اگر مشکل دیگری وجود ندارد، با پزشک یا بیمارستان محلی خود تماس بگیرید، دقیقاً توضیح دهید که چه زمانی و چه اتفاقی افتاده است. و توصیه هایی را که داده اید دنبال کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که هیچ مقاله ای، حتی مقاله ای که در بالا به آن لینک دادیم. جایگزین توصیه و درمان پزشکی حرفه ای نیست. در صورت شک و تردید، به دنبال کمک و مشاوره متخصص باشید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *