پودر قطعه شویی

4 دلیل استفاده از پودر قطعه شویی چیست؟

پودر قطعه شویی یکی از پرکاربرد ترین پودر های چربی گیر در صنعت تعمیرات خودرو است. مکانیک های خودرو برای تعمیر بهتر موتور و کارکرد بهتر موتور بعد از تعمیر پس از باز کردن کامل موتور تمام قطعات را به مرحله قطعه شویی میفرستن .کاربرد مواد به طوری هست که با ترکبیات قرتمندی برای پاک کردن آلودگی و روغن ها که بتواند قطعات صنعتی را به خوبی تمیز کنند . یکی از ویژگی های موثر این مواد از بین بردن زنگ زدگی و چربی قطعات و دوده سیاه می باشد. با ساختار های ویژه این مواد توانسته به برای تمیز کزدن قطعات خودرو، تجهیزات صنعتی ، سیلندر و سر سیلندر و همچین قطعات چدن نیز به کار گرفته می شود . از مواد برای کارواش ها ، تمعیرگاه های خودرو های سبک و سنگین ، نمایندگی های خودرو و همیچنان در کارخانجات های صنعتی مورد استفاده می باشد.

پودر قطعه شویی مواد های هستن؛که در فرمولاسیون علاوه بر این از این پودر شیمیایی قدرتمند در تراشکاری‌ها نیز استفاده می‌شود. زیرا برای تراشکاری قطعات صنعتی و کف تراشی، ابتدا نیاز است که قطعات به خوبی تمیز شوند و هیچ آلودگی و چربی روی قطعه نباشد. این فرآیند به بهترین شکل توسط انجام می‌شود.اگر به دنبال تولید این محصول هستید و یا علاقه دارید که با انواع آن آشنا شوید، با ما تا پایان همراه باشید باید به گونه‌ای تولید شود که به قطعات و تجهیزات فلزی آسیب نرساند و همچنین به خوبی هر گونه آلودگی را از روی قطعات پاک کند. به همین دلیل تولید این ماده شیمیایی نیاز به علم و همچنین قدرت بسیار بالایی دارد. تمام محصولات امولسیونی شامل (الف) آب معمولاً حداقل 40٪، (ب) سیلیکون (معمولاً 55٪) وباقیمانده سورفکتانت برای ساخت امولسیون است. امکان فرمولاسیون پایدارترین محصولات را فراهم می کند.

فهرست مطالب مقاله درباره ی مواد فرمولاسیون شده

پودر قطعه شویی و مواد فرمولاسیون شده چیست ؟

روند آینده، رویداد آینده، روندی که در آینده پیش خواهد رفت

ویژگی های این مواد قدرتمند و با کیفیت چیست ؟

ساختار کلی دستگاه قطعه شویی و مواد مخصوص دستگاه

روش تولید مواد فرمولاسیون شده در دستگاه های مجهز

اجزای اصلی  دستگاه قطع شویی به شرخ زیر است:

نحوه صحیح استفاده از پودر قطعه شویی و انتخاب مواد  مناسب

ویژگی های یک پودر با کیفیت  مناسب برای صنایع

پودر قطعه شویی و مواد فرمولاسیون شده چیست ؟

یکی از انواع پودرهای چربی گیر هستند که در کارگاه های قطعه شویی به منظور شستشوی قطعات موتور خودرو استفاده می شوند. در ساخت از ترکیب چندین ماده اولیه پودری، دو یا چند سورفکتانت و در صورت لزوم مواد ضد کف استفاده می شود.برای دیدن قدرتمندترین پودر کلیک کنید. این پودرها اکثر ماهیت قلیایی داشته و بیشتر به منظور از بین بردن چربی ها استفاده می شوند و نقشی در از بین بردن رسوبات آبی و آهکی ندارند. این مواد یکی از انواع پودر های موجود در بازار می باشد که با توجه به نیاز بازار ایران،دستگاه های مورد استفاده در ایران و آب ایران طراحی شده است. پودر قطعه شویی هگزا در کیسه های 20 کیلوگرمی به بازار عرضه می شود و نسبت ترکیب آن با آب یک به صد می باشد.

پودر قطعه شویی

قدرتمندترین پودر 1

در واقع در هر 100 لیتر آب بایستی 1کیلوگرم از این پودر حل شود. در دمای بالای 80 درجه سانتیگراد فعال می شود ؛ برای کارآیی بهتر ابتدا پودر را به طور کامل در مقداری آب 80 درجه حل کنید. سپس آن را به داخل دستگاه که قبلا آب آن گرم شده است اضافه کنید.

روند آینده، رویداد آینده، روندی که در آینده پیش خواهد رفت

انتخاب مناسب پودر قطعه شویی می تواند منجر به محصولی شود که ترکیب مطلوبی از خواص برای فرمولاسیونهای مراقبت شخصی دارد. مولکولی که کمترین زمان خیس شدن را نشان می دهد.مولکولی است که وزن مولکولی پایینی دارد. که اتفاقاً آن موادی هستند که برای چشم بیشترین تحریک را دارند. ترکیبات غیر تحریک کننده عوامل مرطوب کننده ضعیفی هستند.مولکول‌هایی وجود دارند که در صورت تمایل به یک عامل مرطوب‌کننده با تحریک کم بسیار کارآمد هستند.

ویژگی های این مواد قدرتمند و با کیفیت چیست ؟

  • قدرت چربی بری بالا
  • ایجاد براقیت بالا بر روی قطعات
  • عدم ایجاد سیاهی بر روی آلومینیوم
  • عدم ایجاد کف در داخل دستگاه
  • حل شوندگی بالا
  • قابل استفاده برای انواع قطعات فلزی(چدن، آلومینیوم، مس، استیل و …)
  • قابل استفاده در سیستم های پاششی و غوطه وری
  • عدم ایجاد خوردگی بر روی دستگاه قطعه شویی
  • راه های تشخیص خوب با کارایی بالا

همواره انتخاب یک پودر قطعه شویی مناسب از دغدغه های قطعه شویان و صنعتگران بوده است. در انتخاب یک پودر مناسب همواره بایستی چندین پارامتر را در نظر گرفت.

پودر قطعه شویی | هگزا چم

این قطعه با پودر قطعه شویی استفاده شده است.

قدرتمندترین پودر 2

ساختار کلی دستگاه قطعه شویی و مواد مخصوص دستگاه

قطعه شما تا حالا ماشین ظرفشویی را دیده اید و یا حتی ممکن است در منزل خود یک ماشین ظرفشویی داشته باشید. دستگاه قطعه شویی نیز همانند یک ماشین ظرفشویی عمل میکند و با اندکی تفاوت ساختاری شبیه به آن دارد. با این تفاوت که دستگاه قطعه شویی برای شستشوی قطعات موتور خودرو استفاده می شود و ماشین ظرفشویی برای شستن ظروف. آب ابتدا در مخزن ذخیره دستگاه جمع شده و سپس به وسیله مشعل دمای آن بالا می رود دمای مناسب جهت شستشو در اغلب دستگاه و پودر قطعه شویی 80 درجه سانتیگراد می باشد. پمپ پاشش نیز در بالای مخزن آب قرار گرفته و آب و مواد حل شده در آن را از مخزن به دوش های پاشش دستگاه انتقال می دهدو این دوش ها آب را با فشار بر روی قطعات می پاشد.

روش تولید مواد فرمولاسیون شده در دستگاه های مجهز

آب ابتدا در مخزن ذخیره دستگاه جمع شده و سپس به وسیله مشعل دمای آن بالا می رود دمای مناسب جهت شستشو در اغلب دستگاه و پودر قطعه شویی 80 درجه سانتیگراد می باشد. پمپ پاشش نیز در بالای مخزن آب قرار گرفته و آب و مواد حل شده در آن را از مخزن به دوش های پاشش دستگاه انتقال می دهدو این دوش ها آب را با فشار بر روی قطعات می پاشد.مهمترین قسمت دستگاه اتاقک و سینی آن می باشد.دوش ها، سینی و قطعات همگی در اتاقک قرار می گیرند.اتاقک دارای درب کشویی نیز می باشد.ذهنگامی که قطعات بر روی سینی قرار داده می شوند سینی شروع به چرخیدن می کند و دوش های پاشش که هم بالای سینی وهم روی سینی قرار دارند آب و پودر قطعه شویی را با فشار بر روی قطعات ریخته و چربی و دوده را ار آن جدا می کند.

اجزای اصلی  دستگاه قطع شویی به شرخ زیر است:

  • مخزن ذخیره آب و پمپ پاشش
  • مشعل
  • اتاقک اصلی و سینی نگهدارنده چرخان
  • دوش های پاشش آب

پودر قطعه شویی | هگزاچم

پودر قطعه شویی |

قدرتمندترین پودر 3

نحوه صحیح استفاده از پودر قطعه شویی و انتخاب مواد  مناسب

همواره از دستورالعمل توصیه شده توسط تولید کننده و یا فروشنده مواد تبعیت کنید. مهمترین مساله در این قسمت دمای پیشنهادی توسط تولید کننده و میزان ترکیب مواد با آب است.گرم کردن بیش از حد آب ممکن است باعث از بین رفتن ساختار موارد و سورفکتانت های داخل پودر قطعه شویی شود و عملکرد را کاهش دهد و همنطور استفاده از دمای پایین نیز حل شدن چربی ها در آب را کاهش می دهد پس همواره سعی کنید از دمای مناسب استفاده کنید. اکثر پودرهای موجود در بازار ایران در دمای 80 درجه سانتیگراد عمل می کنند. سعی کنید ابتدا پودر را در مقداری آب حل کنید و سپس به دستگاه اضافه کنید. اضافه کردن مستقیم پودر به داخل مخزن ممکن است موجب ته نشینی مواد شود و در چند شستشوی اول نتیجه مناسبی نگیرید.

معمولا پودر قطعه شویی  به نسبت 1به 100 با آب مخلوط می شوند. اما همواره این نسبت را از فروشنده بپرسید. استفاده مقادیر زیاد از پودر ممکن است باعث ایجاد خوردگی بر روی قطعات و یا حتی سیاه شدن قطعات آلومینیومی شود و همچنین ممکن است باعث ایجاد کف داخل دستگاه شود که نه تنها عملکرد شستشو را کاهش می دهد بلکه ممکن است باعث خسارت های زیادی از جمله آسیب به مشعل و پمپ دستگاه شود.

ویژگی های یک پودر با کیفیت  مناسب برای صنایع

  1. پاک کنندگی بالا.
  2. عدم ایجاد خوردگی و سیاهی بر روی قطعات فلزی به ویژه آلومینیومی.
  3. عدم ایجاد کف.
  4. پایداری در دماهای بالا.
  5. حلالیت بالا در آب.
  6. ماندگاری بالا(امکان شستشوی قطعات بیشتر(.
  7. ویژگی های یک دستگاه قطعه شویی مناسب.
  8. استفاده از مشعل و پمپ پاشش قدرتمند.
  9. استفاده از آلیاژه های ضد خوردگی و سازگار با محیط قلیایی
  10. استفاده از سنسور سنجش دما.
  11. ابعاد دستگاه باید به گونه ای باشد تا بهترین عملکرد شستشو حاصل شود

نتیجه گیری

گروه مهندسی میهن بام زرین با تکه بر دانش و تجربه کارشناسان خود اقدام به تولید بهترین پودر قطعه شویی سازگار با قطعات خودرویی نموده است .جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید این مواد ارزش مند با کارشناسان ما تماس بگیرید.تمامی محصولات تضمین کیفیت هستند و به تمامی نقاط کشور ارسال میگردد. همچنین شما همکار محترم جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد محصول و در خصوص قیمت محصول و همچنین جهت سفارش کالا در هر مقدار با شماره تماس زیر تماس بگیرید . استفاده از پودر ها بسیار راحت است و این مواد نسبت به مواد های دیگر حلال هستند. با محیط زیست سازگاری دارند و خطرات بهداشتی به وجود نمی آورد. به طور مثال برای تمیز کردن قطعات خودرو  و تجهیزات صنعتی و رفع آلودگی و زنگ زدگی قطعه می باشد به همین عنوان این مواد  به طور مدام استفاده می شود!!!!

روش تولید مواد فرمولاسیون شده در دستگاه های مجهز چیست؟

آب ابتدا در مخزن ذخیره دستگاه جمع شده و سپس به وسیله مشعل دمای آن بالا می رود دمای مناسب جهت شستشو در اغلب دستگاه در پودر قطعه شویی 80 درجه سانتیگراد می باشد.

چرا باید از این مواد استفاده کرد؟

پودرهای چربی گیر هستند که در کارگاه های قطعه شویی به منظور شستشوی قطعات موتور خودرو استفاده می شوند.

علت استفاده از پودر ها در مکانیک ها  چیست؟

مکانیک های خودرو برای تعمیر بهتر موتور و کارکرد بهتر موتور بعد از تعمیر پس از باز کردن کامل موتور تمام قطعات را به مرحله قطعه شویی میفرستن.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *