پودر شست و شو - قیمت سیلیکون امولشن

نکات مهم استفاده بهینه از پودر قطعه شویی

پودر قطعه‌شویی  به محصولی گفته شود که در شرایط خاص، باعث شکستن پیوند کووالانسی چربی و کربن از سطح قطعات خودرویی و صنعتی می‌شود. همچنین، ماده شیمیایی که در فرمولاسیون خود ترکیبات بسیار قدرتمندی برای ازبین‌بردن آلودگی‌ها و روغن‌های بسیار پیچیده ایجاد شده در قطعات صنعتی را دارند.

برای استفاده بهینه از پودر قطعه‌شویی  دانستن نکاتی مهم و ضروری است، ما در این ابتدا مقاله به معرفی پودر قطعه‌شویی، انواع پودر و کاربردهای استفاده آن، مزایای پودر قطعه‌شویی، نکات خرید و انتخاب پودر  قطعه‌شویی، نحوه استفاده از شوینده‌های قطعات صنعتی، نکات ضروری استفاده بهینه از پودر قطعه شوی را بیان می‌کنیم. پس تا پایان مقاله با میهن بام زرین همراه باشید.

پودرقطعه‌شویی  چیست؟

نام دیگر پودر قطعه‌شویی یا مواد چربی‌گیر، آلومینیوم شور یا چدن شور است. پودر  قطعه‌شویی، ترکیبات شیمیایی هستند که به‌راحتی  قطعات خودرو قطعات فلزی  را از چربی‌ها و آلودگی‌ها پاک می‌کند. برای این کار از دستگاه‌های  قطعه‌شویی  کمک می‌گیرد و آلودگی‌های خارجی، گریس، روغن و… از قطعات آلومینیومی و سیلندر و بقیه بخش‌های خودرو پاک و شستشو می‌دهد.

برای جلوگیری از اکسیدشدن و خوردگی قطعات صنعتی فلزی (چدن، آلومینیوم و…) در طی فرایند شستشو باید از مواد ضدخوردگی استفاده شود. همچنین این فرایند باید در محیط قلیایی انجام گیرد.

انواع پودر قطعه‌شویی  و ترکیبات سازنده آن

مواد شوینده قطعات صنعتی شامل انواع شوینده دستی، نیمه اتوماتیک و یا تمام‌اتوماتیک می‌باشد. این مواد شوینده به دودسته مایع و پودر  قطعه‌شویی  تقسیم می‌شوند. اما اینکه از کدام مواد شوینده برای شست‌وشویی هر قطعه استفاده کنیم، به نوع قطعه و میزان آلودگی آن بستگی دارد. پودر قطعه‌شویی  از سورفکتانت و چندین ماده پودری تشکیل شده است.

نانوپودر - فروش سیلیکون امولشن

کاربرد استفاده از پودر  قطعه‌شویی  

از پودر  قطعه‌شویی  معمولاً در مرکز تعمیر و نگهداری خودرو، کارواش و مکانیکی‌ها و کارخانه‌ها استفاده می‌شود. همچنین در تراشکاری نیز از آن استفاده می‌شود. به علت اینکه قطعات برای تراشکاری ابتدا باید کاملاً تمیز و از هر گونه آلودگی پاک شوند، سپس فرایند تراشکاری بر روی قطعات انجام گیرد.

ماشین‌های سنگین مانند جرثقیل، لیفتراک و… به علت استفاده مداوم به‌سرعت چربی‌ها و آلودگی‌ها را در خود جمع می‌کنند که باعث کاهش عملکرد ماشین‌های سنگین می‌شود. استفاده از شوینده صنعتی در این هنگام بسیار ضروری است.

از طرفی تعویض قطعات هزینه بسیار بالایی دارد و اگر به‌موقع تمیز نشوند، هزینه تعویض آن‌ها بسیار زیاد می‌شود؛ بنابراین استفاده از پودر شست‌وشو  اهمیت بسیار بالایی در افزایش طول عمر قطعات خودرویی و صنعتی دارد.

از کاربردهای دیگر می‌توان به شستشوی قطعات صنعتی اشاره کرد. بعد از تولید قطعات صنعتی، نوبت آماده‌سازی نهایی، بسته‌بندی و سرانجام، شستشو با پودر  قطعه‌شویی  الزامی است. به دنبال پودری باکیفیت بالا و قیمت مقرون‌به‌صرفه هستید، می‌توانید به سایت میهن بام زرین مراجعه کنید و از محصولات و مشاوره‌های سایت استفاده کنید.

مزایا پودر  قطعه‌شویی  

از مهم‌ترین مزایا مواد  قطعه‌شویی  به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش چربی و آلودگی‌ها از روی سطوح و قطعات خودرویی و قطعات صنعتی اشاره کرد.
  • باعث افزایش عمر قطعات خودرو و قطعات صنعتی می‌شود.
  • مهم‌ترین مزیت پودر قطعه‌شویی  کاهش هزینه‌ها است.
  • افزایش طول عمر قطعات خودرویی، موتوری و قطعات صنعتی
  • راحتی استفاده از پودرها قطعه‌شویی  است. زیرا قطعات خودرو و قطعات صنعتی به‌راحتی با پودر  قطعه‌شویی  تمیز می‌شوند.

نکات خرید و انتخاب پودر  قطعه‌شویی  

پیش از شست‌وشوی قطعات باید شوینده مناسبی انتخاب کنید. ازآنجایی‌که پودرها و مواد شوینده زیادی در بازار وجود دارد، باید قبل از انتخاب و خرید، از عملکرد و استانداردهای قطعات آشنایی کامل و کافی داشته باشید. برای این منظور می‌توان از مشاوران خبره میهن بام زرین مشاوره و راهنمایی بگیرید.

  • قبل از انتخاب پودر از جنس قطعات مطلع شوید.
  • از برندهای نام‌آشنا و معتبر همچون پودر  قطعه‌شویی هگزا خریداری کنید.
  • پودر شوینده و دستگاه  قطعه‌شویی  با هم هماهنگ باشند.
  • ابتدا از نحوه شست‌وشوی هر قطعه در دستگاه مطلع شوید.

پودر - قیمت سیلیکون امولشن

نحوه استفاده از شوینده‌های قطعات صنعتی

  • برای دستگاه  قطعه‌شویی  به طور معمول از پودرهای  قطعه‌شویی  استفاده می‌شود.
  • مهم‌ترین نکته در هنگام استفاده پودر، توجه به دمای بین 60 الی 70 درجه سانتی گراد است. ابتدا آب را به دمای 60 درجه سانتی گراد برسانید.سپس برای هر 100 لیتر آب ،مقدار یک کیلوگرم از پودر و مواد  قطعه‌شویی  استفاده کنید.
  • برای این کار ابتدا پودر و مواد قطعه شور را در ظرفی جداگانه با آب ولرم مخلوط کنید، تا به‌خوبی حل شود. در انتها به آب داغ در دستگاه قطعه‌شویی  اضافه کنید.
  • اگر پودر قطعه‌شویی  قبل  از حل‌کردن به آب داغ اضافه شود، تبدیل به کلوخه‌های درشت سنگ‌ریزه‌های چسبنده به دیواره دستگاه  می‌شود. این کلوخه‌ها باعث پوسیدگی و تخریب دستگاه قطعه شور می‌شود. استفاده درست و ترکیب مناسب پودر رابطه مستقیم با دستگاه قطعه شور دارد. اگر به دنبال بهترین پودر  قطعه‌شویی  هستید، از سایت میهن بام زرین دیدن فرمایید.

نکات مهم استفاده بهینه از پودر قطعه شویی

نکات بسیار مهم و اساسی در حین عملیات  قطعه‌شویی  که از دستگاه  قطعه‌شویی  استفاده می‌کند وجود دارد، برای افزایش کارکرد بهتر دستگاه  قطعه‌شویی، رعایت نمایند.

  • مقدار پودر قطعه‌شویی، میزان مخزن دستگاه قطعه شور بین 2 تا 2.5 درصد، از مواد چربی‌گیر (مواد قطعه شور) است.
  • دومین نکته مهم، توجه به دمای آب دستگاه می‌باشد. همان‌طور که در بالا اشاره شد، بهترین دمای بین 60 الی 70 درجه سانتی‌گراد می‌باشد.
  • دمای مخزن دستگاه بالا 60 درجه باشد.به علت این که مواد قطعه‌شویی  در دمای 60 درچه سانتی گراد فعال شده و عملیات شکستن پیوند چربی را آغاز می کنند.در دمای 70 درجه سانتی گراد شست وشویی عالی و مطلوبی را انجام دهند.
  • در زمستان به علت کاهش دما مشکلاتی برای دستگاه قطعه‌شویی  به وجود می اید از جمله کف کردن مخزن،پاک نشدن چربی در بخش های مختلف دستگاه از جمله شیارها به وجود می آید. این مشکلاتی با افزایش کمی پودر  قطعه‌شویی  در مخزن دستگاه برطرف می شود.
  • سومین نکته در عملیات قطعه‌شویی، زمان  قطعه‌شویی  می‌باشد. مثلاً اگر مخزن دستگاه 100 لیتر باشد. ابتدا 2500 گرم از پودر را در آب ولرم رقیق کنید و به آب 70 درجه سانتی‌گراد اضافه کنید. عملیات  قطعه‌شویی  در مدت 30 دقیقه در دستگاه شروع کنید.
  • اگر میزان پودر به 3 درصد افزایش یابد و دمای مخزن تا 80 درجه سانتی گراد افزایش یابد،عملیات سیلندر شویی تا 10 دقیقه کاهش می یابد.
  • البته توجه به این نکته ضروری است که پودر قطعه‌شویی  حاوی مواد معدنی است. استفاده بیش از اندازه پودر باعث خوردگی قطعات و یا سیاه‌شدن قطعات آلومینیومی  می‌شود.
  • مخزن دستگاه را نمی‌توانیم بیشتر از 3.5 درصد از مواد قطعه‌شویی  شارژ کنیم.به دلیل اینکه دستگاه  قطعه‌شویی  معکوس عمل می کند. مواد  قطعه‌شویی  تا زمان رقیق شدن آب دستگاه کمکی به عملیات شست وشو نمی کند.همچنین باعث آسیب به بخش های مختلف دستگاه از جمله پمپ و مشعل می شود.

نتیجه‌گیری

برای افزایش طول عمر قطعات خودرویی و قطعات صنعتی وماشین های سنگین و…. استفاده از پودر پودر قطعه شویی ضروری است. با توجه به وجود برندها متفاوت از یک محصول ،انتخاب محصول با کیفیت و خوب اهمیت ویژه ای دارد.برای خرید خوب و مطمن از محصولات میهن بام زرین  دیدن فرمایید.همچنین  از مشاوران ماهر میهن بام زرین  بهره ببرید.

دما آب یکی از نکات مهم در تأثیرگذاری عملکرد پودر  قطعه‌شویی  می‌باشد. دمای بالایی آب باعث آسیب و ازبین‌رفتن ساختار مواد  قطعه‌شویی  می‌شود، همچنین دمایی پایین حل‌کردن چربی در آب را کم می‌کند. برای دمای آب و نسبت دقیق پودر و آب را از مشاوران ماهر میهن بام زرین  راهنمایی و مشورت بخواهید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *