مزیتهای سود پرک

مزیت های سود پرک وآشنای با کار برد های آن#6 مورد

به احتمال زیاد نام سودپراک را بارها شنیده اید و شخصی از شما پرسیده است . که سودپراک چیست و چه کاربردی دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت . که جوش شیرین یک پایه قوی است  مزیت های سود پرک های سود پرک . فرمول شیمیایی آن NaOH است و نام های دیگری مانند سود سوزآورسود پرک  . سود سوزآور، جوش شیرین جامد، چربی گیر صنعتی دارد و در همه اقشار مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به ویژگی های آن عادت داشتن . سودپراک در واقع یک ماده جامد و سفید است . که به شکل تکه های سفید بدون هیچ بو دیده می شود.  توجه به این نکته ضروری است که پوسته های سفید این ماده به راحتی رطوبت هوا را جذب می کند. این همان چیزی است که باعث می شود ورق ها به یکدیگر بچسبند. سودپرک 1

عنوان مزیت های سود پرک
دپارتمان اوج شید
نام نویسنده امیر رضا محضب
تعداد کلمات 1600
زمان مطالعه 16 دقیقه

فهرست مطالب

های سود پرک وآشنای با کار برد های آن !

تقیرات در صورت تقیر ph  آب و مزایای آن

نکاتی ایمنی که برای مزیت های سود پرک رعایت کرد

مزیت های سود پرک و استفاده ان در صنعت کاغذ سازی

استفاده های سود پرک در صنعت تولید آلمنیوم !

فهرست تصاویر

سودپرک 1

خاکستر سودیوم 2

قیمت سودپرک  3

 

های سود پرک وآشنای با کار برد های آن !

در ادامه به بررسی مسائل مختلف مربوط به سودپراک می پردازیم . تا شما را با این ماده و کاربردهای آن آشنا کنیم.نرخ بهرهراه های کسب سود اضافی را بررسی کنید . واحدها و مراکزی که تولیدکننده سود هستند برای رسیدن به این هدف از سود مایع استفاده می کنند. در واقع، سود مایع طی فرآیندهایی مانند غلظت و تبخیر به خاکستر سودا تبدیل می شود. توجه داشته باشید که برای تولید این ماده ابتدا 50 درصد از آب سودا مایع با استفاده از مخزن حمل و نقل به کارخانه فعال در تولید پودر سودا منتقل شده . و سپس وارد فرآیند تبخیر می شود. در نتیجه، آب داخل تبخیر می شود و در طول زمان 98٪ یا 99٪ نرخ تولید می کند.

مزیتهای سود پرک

سودپرک 1

همانطور که در ابتدا ذکر شد، پاداش اضافی یک بازکننده قدرتمند است . در ادامه کاربردهای مورد نظر سودپراک را ذکر می کنیم تا متوجه آنها شوید . مده‌ترین سود سوزآور را می‌توان مربوط به صنایع کاغذسازی و نساجی دانست. به دلیل خاصیت بازی که دارد می توان از آن به عنوان رنگ بری استفاده کرد. علاوه بر این، باز بودن آن دلیل استفاده از آن در تولید مواد شوینده .  مزیت های سود پرک تنظیم pH و تیتراسیون است.استفاده از سودپراک به موارد فوق محدود نمی شود . بلکه در صنایع غذایی نیز از آن استفاده می کنند. برای مثال می توان به تولید رنگ های کاراملی . نوشیدنی های غیر الکلی، تولید رشته چینی، سفت شدن بستنی . تهیه قهوه و شکلات و شستشو و پوست کندن میوه اشاره کرد.

تقیرات در صورت تقیر ph  آب و مزایای آن

از طرفی سودپرک نیز قلیایی است؛ بنابراین برای تصفیه و بالا بردن PH آب استفاده می شود. توجه داشته باشید که افزایش PH آب باعث کاهش خورندگی آن می شود. همچنین با افزایش pH درصد فلزات سنگین مانند قلع و مس در آب کاهش یافت . صنعت تولید مواد شوینده از دیگر صنایعی است که از سودپرک استفاده می کند. از این ماده به دلیل خاصیت چربی می توان برای تهیه مواد شوینده مختلف استفاده کرد. البته ذکر این نکته ضروری است که قدرت پاک کنندگی این ماده در آب گرم بیشتر از آب سرد است.  مزیت های سود پرک پس برای مشاهده تاثیر بیشتر این ماده هنگام شستشو از آب گرم استفاده کنید. خاکستر سودیوم 2

یکی از مواردی که باید از آن آگاه باشید پیچیدگی و ریسک پرداخت سود است. بنابراین باید نکات ایمنی لازم را رعایت کنید تا در این زمینه دچار مشکل نشوید. توجه داشته باشید که هیدروکسید سدیم به راحتی به پروتئین ها و چربی های بافت . زنده متصل می شود و باعث سوختگی شیمیایی می شود. گاهی اوقات این ماده می تواند با چشم ها تماس پیدا کند و باعث نابینایی شود. بنابراین هنگام استفاده از این ماده باید شرایط ایمنی رعایت شود.  مزیت های سود پرک   به عنوان مثال از دستکش لاستیکی، محافظ چشم مناسب و روپوش مخصوص برای جلوگیری از حوادث استفاده کنید.

نکاتی ایمنی که برای مزیت های سود پرک رعایت کرد

مراقب باشید این مواد را قورت ندهید و آن را دور از دسترس کودکان قرار دهید . خوردن آن باعث آسیب به مری و رگ های خونی می شود. این حتی گاهی منجر به خونریزی داخلی و مرگ می شود. توصیه می شود در نحوه استفاده از Sudperak دقت کافی داشته باشید . تا پشیمان نشوید.جوش شیرین شکل غلیظی از سود پرک هیدروکسید سدیم مایع است . که به عنوان سود سوزآور یا سود سوزآور نیز شناخته می شود. پرک کاستیک سودا یک نمک یونی است  مزیت های سود پرک . که از یون های سدیم مثبت Na+ و یون های هیدروکسید منفی OH- به شکل NaOH تشکیل شده است.

مزیتهای سود پرک

خاکستر سودیوم 2

محلول Sod Perak پروتئین ها را تجزیه می کند . بنابراین در صورت تماس با بافت بدن می تواند باعث سوختگی شود. یکی از ویژگی های این ماده جذب رطوبت و گاز دی . اکسید کربن از محیط و حلالیت بالایی در آب است. تقاضای جهانی برای سود سوزآور بسیار زیاد است . و تولید سالانه آن ده ها میلیون تن است . سود سوزآور در دمای اتاق یک جامد سفید رنگ است، اما هنگامی که با اسید تماس پیدا می کند . و در آب رقیق می شود، به صورت فله ای واکن  مزیت های سود پرک \. سود سوزآور ماده ای است که به طور گسترده در تولید صابون و صنعت پتروشیمی استفاده می شود. همچنین به عنوان فلزیاب، انجام واکنش های شیمیایی، تمیز کردن پنبه، حذف زنگ فلز و غیره استفاده می شود. قیمت سودپرک  3

مشخصات و ویژه گی های سود پرک و مزایای آن

سود سوزآور جامد سفید رنگ با نقطه ذوب 318 درجه سانتیگراد است. به راحتی در آب حل می شود، تا حدی در اتانول و متانول حل می شود. انواع مختلف ضد آب وجود دارد، 7 فرم آب وجود دارد  . فرمول NaOh.7H2O و 5 و 3 آب است، اما نوع تک آب پایدارترین است . خواص شیمیایی جوش شیرین با اسید پروتونه واکنش می دهد و محصولات این واکنش آب و نمک اسیدی است. به عنوان مثال، در صورت واکنش با اسید کلریدریک، کلرید سدیم تولید می شود.  مزیت های سود پرک رواکنش سود سوزآور با اکسیدهای اسیدی مانند دی اکسید گوگرد نیز حائز اهمیت است . زیرا برای گوگردزدایی در صنعت پتروشیمی بسیار مهم است. سود سوزآور حلالیت خوبی در آب، گلیسرول و الکل دارد. هر چه آب گرمتر باشد، ماده سریعتر در آب حل می شود.

سود سوزآور به صورت صنعتی با خلوص 50 درصد تولید می شود . و نمک کلرید سدیم توسط فرآیندی به نام «کلر قلیایی» الکترولیز می شود. کلر نیز یکی از محصولات جانبی گیاهان سودا است. سپس برای انجماد آن در کارخانه سود پراک با تبخیر آب حاصل از سود سوزآور مایع انجام می شود. محصول نهایی سود سوزآور است که در لاتین به آن تکه های سود سوز آور می گویند. روش غیر صنعتی تولید هیدروکسید سدیم از ترکیب سدیم فلزی خالص و آب است.  مزیت های سود پرک در طی این واکنش هیدروژن و گرما آزاد می شود. این روش از نظر صنعتی امکان پذیر نیست و یک روش آزمایشگاهی است.

مزیت های سود پرک و استفاده ان در صنعت کاغذ سازی

سود سوزآور یک محصول بسیار مفید در صنعت است. حدود یک چهارم کل تولید این محصول در صنایع کاغذسازی مصرف می شود. علاوه بر این، برخی از آنها در تولید نمک های سدیم و مواد شوینده استفاده می شود. تنظیم pH و سنتز آلی از دیگر کاربردها هستند. همچنین در صنایع پتروشیمی برای کاهش گازهای گلخانه ای استفاده می شود. نوشابه تاندربولت در صنایع غذایی برای شستن و پوست کندن میوه ها و سبزیجات استفاده می شود.  مزیت های سود پرک همچنین برای تولید شکلات، کاکائو و کارامل استفاده می شود. محلول های سود سوزآور در صنایع لبنی برای تولید بستنی و همچنین . برای تولید نوشابه و تلخ زیتون استفاده می شود.

مزیتهای سود پرک

قیمت سودپرک  3

استفاده های سود پرک در صنعت تولید آلمنیوم !

در صنعت تولید آلومینیوم برای خالص سازی محصول نهایی . • به عنوان یک چربی گیر قوی در تولید صابون و چربی گیر و شوینده  . در صنعت کاغذ برای جداسازی لیگنین و الیاف سلولز سود پرک در فرآیند کاغذ کرافت  . در غیر – سوخت های فسیلی مانند بیودیزل به عنوان کاتالیزور برای ترانس استریفیکاسیون .  تمیز کردن ماشین آلات و منافذ باز کننده های آلوده به گریس و چربی در کارخانه ها .  تجزیه گازهای سمی مانند دی اکسید گوگرد در استخراج چاه های نفت و گوگردزدایی از پشته های صنعتی .  تصفیه آب برای افزایش pH و جلوگیری از خوردگی .  مزیت های سود پرک  و حذف فلزات سنگین از آب تنظیم اسیدیته . و خنثی سازی یا شناسایی اسیدها در آزمایشگاه پیشگیری . از سیمان و ماسه دو فاز در تولید بتن مخلوط تولید رنگ، چسب . و درزگیر به عنوان افزودنی مواد

امروزه از آب گازدار در مشاغل کوچک مانند قالیشویی و کارواش نیز استفاده می شود

زیرا علاوه بر خاصیت چربی زدایی خوب، هزینه کمتری نیز نسبت

به پاک کننده ها دارد. سود پراک یک اپلیکیشن خانگی هم دارد.

امروزه بسیاری از خانم های خانه دار از این محصول هم برای صرفه جویی در هزینه استفاده می کنند

و هم به دلیل اینکه هیدروکسید سدیم بسیار قوی تر از مواد موجود در بازار است.

کاستیک سودا یک چاه بازکن بسیار قوی است

که در حل کردن موادی که چاه ها را مسدود می کند

و راه را برای آب باز می کند کار بسیار خوبی انجام می دهد.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *