مزیت های سیلیکون امولشن سودپرک | هگزاچم

سیلیکون امولشن 60 درصد و @4 مورد از مصارف صنعتی و خانگی!!

سیلیکون امولشن 60 درصد در صعنت به چه صورت هستند؟ سود سوزآور در سنتز آلی صنعتی مانند کنترل pH، تمیز کردن گازهای خروجی، کلر زدایی و خنثی سازی اسید استفاده می شود. همچنین به عنوان یک کاتالیزور در سنتز صنعتی ترکیبات آلی عمل می کند. در تولید ایزوسیانات های پلیمری امولسیونی (EPI) و کلر زدایی رزین های اپوکسی استفاده می شود. این ترکیب شیمیایی به عنوان تعدیل کننده نوترون در نیروگاه های هسته ای استفاده می شود. سودپرک و یک آزمایش نشان داد که می توان از سود سوزآور نیز برای این منظور استفاده کرد.

فهرست مطالب:

سود پرک با انواع استفاده ها و کاربرد ها

سیلیکون امولشن 60 درصد به عنوان یک ماده شیمیایی تمیزکننده

مقایسه سود پرک یا سدیم هیدروکسید با مواد شکیل دهنده آن

سیلیکون امولشن 60 درصد به عنوان ماده شیمیایی صنعتی

مصارف مختلف سود سوز آور در صنایع گوناگون ازجمله ساختمان سازی

سیلیکون امولشن 60 درصد در منازل و صنایع متفاوت

شکل و حالت سود پرک در دمای معمولی اتاق

نتیجه گیری از سیلیکون امولشن 60 درصد در صنعت و خانه

فهرست مطالب:

شکل 1 انواع سود پرک

شکل 2نمونه سود پرک

شکل 3نمونه سود سوزآور

 

عنوان سیلیکون امولشن 60 درصد
دپارتمان اوج شید
نویسنده سارا قصری
تعداد  کلمات 1622
زمان مطالعه 15 دقیقه

سود پرک با انواع استفاده ها و کاربرد ها

روش آزمایش می توان از آن برای تحقیق، آزمایش و تشخیص ترکیب استفاده کرد. به عنوان مثال، آزمایش هیدروکسید سدیم، فلاونوئیدها را که ترکیباتی هستند که در گیاهان یافت می شوند، شناسایی می کند. محققان EMPA کشف کرده اند که سود سوزآور (هیدروکسید سدیم غلیظ) می تواند برای ذخیره گرما در خانه ها استفاده شود. هنگامی که آب به هیدروکسید سدیم غلیظ اضافه می شود، به دلیل یک واکنش گرمازا، انرژی گرمایی زیادی آزاد می کند. این انرژی حرارتی می تواند به عنوان انرژی شیمیایی بالقوه ذخیره شود.

سنتز مواد شیمیایی آلی با حفظ pH محلول، از سود سوزآور برای تشکیل یک عامل کیلیت استفاده می شود. برای سنتز اتر سلولز از طریق واکنش با سلولز و مونوکلرواستات سدیم استفاده می شود. برای تولید مشتقات سلولز مانند اتیل سلولز، متیل سلولز، کربوکسی متیل هیدروکسی اتیل سلولز و غیره. تولید مواد شیمیایی معدنی سود سوزآور برای تولید هیپوکلریت سدیم (مواد شیمیایی سفید کننده) استفاده می شود. سیانید سدیم و زئولیت را سنتز می کند. همچنین برای ساخت ترکیبات پرکننده مانند سیلیکات سدیم و فسفات سدیم استفاده می شود.

 

سیلیکون امولشن 60 درصد به عنوان یک ماده شیمیایی تمیزکننده

به عنوان یک تعدیل کننده نوترون در راکتورهای مدرن، فناوری Seaborg هنوز از سود سوزآور استفاده می کند. استفاده از سود سوزآور در تهیه غذا سود سوزآور در تولید و تهیه غذا استفاده می شود. سود سوزآور برای لایه برداری شیمیایی میوه ها و سبزیجات سبز رنگ استفاده می شود. همچنین برای غلیظ کردن شکلات فرآوری شده، نوشابه و بستنی استفاده می شود. خیساندن زیتون در محلول سود سوزآور آن ها را نرم می کند.

چوب شور و نان شیرینی آلمانی را می توان با سود سوزآور ترد کرد. آب لیمو در مون کیک های پخته شده چینی و نودل چینی نیز استفاده می شود. در تولید تخم مرغ های نگهداری شده برای ایجاد ظاهری ژلاتینی استفاده می شود. سود سوزآور در غذاهای نروژی یا لوتفیسک استفاده می شود. برای رسیدن به شیرینی زونگزی استفاده می شود. برای از بین بردن پوست سبزیجات (سیب زمینی، گوجه فرنگی) نیز استفاده می شود.

مقایسه سود پرک یا سدیم هیدروکسید با مواد شکیل دهنده آن

کاربرد صنعتی سود سوزآور صنعت از سود سوزآور برای اهداف مختلفی مانند تولید، تصفیه و تصفیه استفاده می کند. در زیر برخی از کاربردهای صنعتی سود سوزآور آورده شده است. تولید سودپرک فرآیند تولید صابون صابونی شدن نامیده می شود. هیدروکسید سدیم در صنعت صابون سازی به لیس معروف است. برای افزایش سختی صابون و تبدیل آن به صابون سخت استفاده می شود. جایگزین هایی برای سود سوزآور وجود دارد، مانند هیدروکسید پتاسیم که برای ساخت صابون های نرم (صابون های مایع) استفاده می شود. شکل 1 انواع سود پرک را نشان میدهد.

در مقایسه با هیدروکسید پتاسیم، سود سوزآور بسیار ارزان است، به همین دلیل است که از آن در سطح صنعتی برای افزایش تولید با قیمت های پایین استفاده می شود. صنعت کاغذ در صنعت کاغذ از سود سوزآور برای تولید کاغذ از خمیر چوب استفاده می شود. در فرآیند کرافت، با سولفید سدیم برای حذف لیگنین از سلولز استفاده می شود. برای حذف لیگنین (oxylignification) و استخراج اکسیداتیو در هنگام سفید کردن خمیر قهوه ای استفاده می شود.

مزیت های سود پرک | هگزاچم

مزیت های سود پرک

شکل 1 انواع سود پرک

سیلیکون امولشن 60 درصد به عنوان ماده شیمیایی صنعتی

تولید نساجی سود سوزآور کاربردهای گسترده ای در صنعت نساجی دارد. این ماده به عنوان بستری برای رنگ های نساجی استفاده می شود و همچنین در تولید الیاف مصنوعی و مصنوعی استفاده می شود. تصفیه روغن نباتی اولین مرحله خنثی سازی اسیدهای چرب ترانس در سنتز روغن نباتی است. برای این منظور، روغن قابل ویرایش با محلول سود سوزآور 10 درصد تصفیه می شود و سپس برای سفید کردن و خوشبو کردن فرآوری می شود.

صنعت نفت سود سوزآور در صنعت نفت به عنوان افزودنی حفاری استفاده می شود. این امر خنک کننده و روانکاری منطقه اطراف را فراهم می کند و همچنین خوردگی مواد حفاری از اجزای اسیدی را کاهش می دهد. سود سوزآور با حل کردن گل در pH بالا، بازیابی اجزای نفتی را افزایش می دهد. همچنین کشش سطحی بین نفت و سنگ را کاهش می دهد. فلزات و ترکیبات آمفوتریک را حل می کند.

مصارف مختلف سیلیکون امولشن در صنایع گوناگون ازجمله ساختمان سازی

سود سوزآور محیط اصلی برای حل کردن فلزات آمفوتریک و ترکیباتی مانند آلومینیوم، روی و سرب است. به عنوان مثال، هنگامی که سود سوزآور با آلومینیوم و آب واکنش می دهد، گاز هیدروژن و آلومینات سدیم را به عنوان محصولات نهایی تولید می کند. آلومینات سدیم برای تولید بیشتر ترکیبات فنی بسیار مفید است. به همین ترتیب، واکنش سود سوزآور با روی و سرب به ترتیب باعث تولید سدیم روی و سرب سدیم می شود.

صنعت سیمان سود سوزآور در ساخت سیمان برای مصارف مختلف استفاده می شود. به کاهش جداسازی سیلیس و سیمان کمک می کند. همچنین مقدار آب مورد نیاز برای مخلوط سیمان را کاهش می دهد. این باعث افزایش استحکام محصول سیمانی می شود. پالایش سنگ معدن NaOH برای پالایش سنگ معدن برای به دست آوردن شکل فلزی خالص استفاده می شود. به عنوان مثال، بوکسیت یک سنگ معدنی حاوی آلومینا است و برای تولید آلومینیوم فلزی استفاده می شود.

سیلیکون امولشن 60 درصد در آزمایشگاه و صنایع متفاوت

پس از مرحله خرد کردن استخراج بوکسیت، آن را با هیدروکسید سدیم ترکیب می کنند تا آلومینیوم را به شکل محلول آلومینات سدیم با دمای بالا استخراج کنند. سدیم هیدروکسید (NaOH) چیست؟ این یک پایه قوی برای استفاده در فرآیندهای صنعتی است. اغلب به آن سود سوزآور می گویند. چگونه با هیدروکسید سدیم تماس پیدا کردید؟ در طول کار آزمایشگاهی باید از تماس مستقیم پوست با هیدروکسید سدیم خودداری کرد زیرا ممکن است باعث سوختگی و تاول شود. در شکل 2نمونه سود پرک را مشاهده میکنید.

چگونه سود سوزآور را با آب مخلوط کنیم؟ سود سوزآور در آب بسیار محلول است. فرآیند حلال سازی گرمای زیادی تولید می کند. بنابراین باید به آرامی و به تدریج به آب اضافه شود. آیا سود سوزآور می تواند زنگ زدگی را از بین ببرد؟ بله، سود سوزآور می تواند زنگ زدگی را بدون واکنش با آهن یا فولاد از بین ببرد. چگونه از شر سود سوزآور خلاص شویم؟ محلول قلیایی با شستشو با آب حذف می شود. سیلیکون امولشن 60 درصد مورد بررسی قرار میگیرد.

سودپرک | هگزاچم

سودپرک

شکل 2نمونه سود پرک

شکل و حالت سیلیکون امولشن در دمای معمولی اتاق

آیا سود سوزآور را می توان با آب رقیق کرد؟ غلظت محلول سود سوزآور را می توان با افزودن آب رقیق کرد. وقتی سود سوزآور با سرکه واکنش نشان می دهد چه اتفاقی می افتد؟ هنگامی که سود سوزآور (پایه) با سرکه (محلول اسید استیک 5٪) واکنش می دهد، یکدیگر را خنثی می کنند. چه مواد لوله کشی برای سود سوزآور بهتر است؟ آلیاژهای نیکل به بهترین وجه به عنوان مواد لوله کشی برای انتقال هیدروکسید سدیم استفاده می شوند. شکل 3نمونه سود سوزآور را به تصویر میکشد.

در دمای اتاق، هیدروکسید سدیم یک جامد سفید، کریستالی و بی بو است که رطوبت هوا را جذب می کند. این یک ماده ساخته دست بشر است. هنگامی که در آب حل می شود یا با اسید خنثی می شود، گرمای زیادی آزاد می کند که ممکن است برای احتراق مواد قابل احتراق کافی باشد. هیدروکسید سدیم بسیار خورنده است. معمولاً به صورت جامد یا محلول 50 درصد استفاده می شود. نام های رایج دیگر عبارتند از سود سوزآور و لیمو.

هیدروکسید سدیم برای ساخت صابون، ابریشم مصنوعی، کاغذ، مواد منفجره، رنگ ها و فرآورده های نفتی استفاده می شود. همچنین در پردازش پارچه پنبه ای، شستشو و سفید کردن، تمیز کردن و پردازش فلز، پوشش اکسید، آبکاری و الکترووینینگ استفاده می شود. معمولاً در زهکشی های تجاری و پاک کننده های فر یافت می شود. پورتال سموم CDC-ATSDR هیدروکسید سدیم به نام لیمو یا سودا یا سود سوزآور نیز شناخته می شود.

سود پرک | هگزاچم

سود پرک

شکل 3نمونه سود سوزآور

نتیجه گیری از سیلیکون امولشن 60 درصد در صنعت و خانه

از این ماده شیمیایی برای ساخت صابون، ابریشم مصنوعی، کاغذ، مواد منفجره، رنگ و فرآورده های نفتی استفاده می شود. همچنین در پردازش پارچه پنبه ای، شستشو و سفید کردن، تمیز کردن و پردازش فلز، پوشش اکسید، آبکاری و الکترووینینگ استفاده می شود. معمولاً در پاک کننده های زهکشی/اجاق گاز تجاری یافت می شود. طبق گفته FDA، هیدروکسید سدیم یا سودپرک یک غذای مستقیم بی خطر در نظر گرفته می شود، به عنوان یک عامل کنترل pH عمل می کند و از دستورالعمل های تولید خوبی پیروی می کند. جالب توجه است که هیدروکسید سدیم برای درمان بیماری های پریون مانند بیماری جنون گاوی و بیماری کورو مورد مطالعه قرار گرفته است. نشان داده شده است که استفاده از این ترکیب در کاهش سطح پریون در سنجش غیرفعال سازی آزمایشگاهی موثر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *