حلال قوی چربی سودپرک | هگزا چم

حلال قوی چربی با @2 نوع سدیم هیدروکسید!!

حلال قوی چربی سود سوزآور است که به عنوان هیدروکسید سدیم نیز شناخته می شود. یک پایه بسیار قدرتمند و همه کاره است. این یک ماده شیمیایی بسیار محبوب است. زیرا قلیائیت بالای آن باعث کنترل خوب pH می شود. حلالیت عالی در آب و سهولت حمل و نقل، ذخیره سازی و استفاده نیز به استفاده گسترده آن کمک می کند. مناطق کاربرد سود سوزآورسودپرک در بسیاری از زمینه ها استفاده می شود. یکی از کاربردهای اصلی آن خنثی کردن محیط های اسیدی است. که استفاده مکرر از آن را در تولید محصولات شیمیایی توضیح می دهد.

فهرست مطالب:

حذف اسیدهای چرب و روغن ها با سدیم هیدروکسید

از بین بردن لکه ها با حلال قوی چربی

لباس هایی پر از لکه بدون سود سوز آور

صابون های قدرتمند حلال قوی چربی و لکه ها

مراحل تشکیل سدیم هیدروکسید با مواد دم دستی آشپزخانه

ماده سفی و قلیایی سدیم هیدروکسید حلال قوی چربی

خنثی سازی مایع رویی در عرض بیست چهار ساعت

نتیجه گیری از حلال قوی چربی سود سوز آور

فهرست اشکال:

شکل 1 دسیم هیدروکسید

شکل 2 سود سوزآور

شکل 3 سود پرک برای تمیزی

عنوان حلال قوی چربی
دپارتمان اوج شید
نویسنده سارا قصری
تعداد  کلمات 1569
زمان مطالعه 15 دقیقه

 

حذف اسیدهای چرب و روغن ها با سدیم هیدروکسید

از آنجایی که هیدروکسید سدیم یک پایه بسیار قوی است. این محصول اغلب برای جذب بخار اسید یا گازهای خنثی شده توسط بازها استفاده می شود. از این ماده شیمیایی در صنعت خمیر و کاغذ و صنعت نفت نیز استفاده می شود. در واقع سود سوزآور استخراج آلاینده های اسیدی را ممکن می کند. و در نتیجه محصول با کیفیت بهتری به دست می آید. علاوه بر این، در تصفیه روغن های گیاهی نیز از این محصول برای حذف اسیدهای چرب آزاد که طعم ناخوشایندی به روغن می دهند، استفاده می شود.

در نهایت، هیدروکسید سدیم یک راه حل موثر و قابل اعتماد برای مشکلات متعددی است. که تقریباً در هر صنعت مربوط به تبدیل مواد با آن مواجه می شوند. صنایعی که در درجه اول هدف قرار می گیرند، تولیدکنندگان تصفیه آب، کشاورزی و مواد غذایی. خمیر و کاغذ، تصفیه خاک های آلوده، مواد شیمیایی و محصولات کشاورزی هستند. فرمت و غلظت توزیع هگزا چم مشتریان خود را با سود سوزآور مایع در غلظت های مختلف عرضه می کند. از 10٪ تا 30٪ و از 25٪ تا 50٪.

از بین بردن لکه ها با حلال قوی چربی

هگزا چم همچنین هیدروکسید سدیم جامد را در کیسه های 22.7 و 25 کیلوگرمی ارائه می دهد. سود سوزآور دریافت کنید یا درباره این ماده شیمیایی همه کاره بیشتر بدانید. هگزا چم یک توزیع کننده محصولات شیمیایی در کبک و انتاریو است. این شرکت به دلیل تخصص خود در فروش بسته بندی و بسته بندی محصولات شیمیایی شناخته شده است. همچنین به دلیل تخصص خود در حمل و نقل مواد شیمیایی فله و نیمه حجیم شناخته شده است.

سود سوزآور چیست و از کجا می آید؟ کلاس شیمی کوچک؟ بیا برایت خوب می شود و قطعا خاطرات خوشی را زنده می کند…یا نه! در اینجا در مورد سود سوزآور بحث خواهیم کرد. سود سوزآور یا هیدروکسید سدیم یک مولکول بسیار ساده با فرمول NaOH است. بنابراین از اتم های سدیم (Na)، اکسیژن (O) و هیدروژن (H) تشکیل شده است. معمولاً روی پیشخوان به صورت مهره یا پولک یا حتی محلول در آب یافت می شود. که به آن خاکستر سودا می گویند. مخصوصاً برای رفع گرفتگی لوله ها استفاده می شود!

لباس هایی پر از لکه بدون سود سوز آور

چرا درباره این محصول به شما می گویم؟ زیرا در صابون سازی سرد ضروری است. بله، بدون سود سوزآور، بدون صابون جامد خوب. به اندازه کافی عجیب، محصولی که لوله‌ها را باز می‌کند. به ما اجازه می‌دهد صابون‌هایی بسازیم که روی پوست بسیار ملایم هستند… این جادوی شیمی است. مخلوط کردن سود سوزآور عزیزمان با یک ماده چرب برای دریافت صابون و گلیسیرین (بسیار مرطوب کننده، آن) پس از واکنش کافی است. هیچ چیز گم نشد، هیچ چیزی خلق نشد، همه چیز به قول دیگران تغییر کرد!

امروز می خواهیم همه چیزهایی را که سودپرک خریده ایم بدانیم و حق با ماست. ما تعجب کردیم که گوشت قصاب از کجا آمده است. آیا گاوها با موسیقی کلاسیک پرورش می‌یابند. آیا مواد افزودنی در آرد نانوا وجود دارد. یا شرابی که باعث سردرد ما می‌شود سولفیت‌های زیادی دارد. (لل، بله، حتماً سولفیت است. وقتی ما جوان بودیم سردرد می گرفتیم و سولفیت ها باید کمتر باشد، درست است؟). پس بیایید همین سوال را در مورد آرایش و صابون خود از خود بپرسیم.

حلال قوی چربی | هگزا چم

حلال قوی چربی

شکل 1 دسیم هیدروکسید

صابون های قدرتمند حلال قوی چربی و لکه ها

یک کارخانه صابون سازی جدی، مانند کارخانه صابون که محصولاتی را ارائه می دهد که برای پوست و کره زمین مفید است، باید در مورد همه محصولات خود شفاف باشد. بنابراین، آیا این NaOH “طبیعی” است؟ او اهل کجاست آیا تولید بدون آلودگی است؟ نه، NaOH “طبیعی” نیست. در نتیجه، تمام کارخانه های صابون سازی که به شما می گویند صابونشان 100% طبیعی است، به شما دروغ می گویند.

بنابراین یا فکر می‌کنند که حلال قوی چربی در باغ رشد می‌کند. اما من شک دارم، یا فراموش کرده‌اند که از نوشابه برای تولید صابون استفاده می‌کنند. باه، به هر حال این چیز مهمی نیست، فقط اوه … 10٪ سودای خالص در صابون! خبر خوب این است که دیگر در محصول نهایی وجود ندارد! او اهل کجا است؟ ما آن را درست کردیم، حدس بزنید چگونه … به لطف شیمی. امروزه سودا با الکترولیز آب نمک تولید می شود… اساساً محلولی است که با عبور جریان الکتریکی از نمک اشباع شده است.

مراحل تشکیل سدیم هیدروکسید با مواد دم دستی آشپزخانه

بله، بله، نمک، نمک آشپزی ساده. همچنین به عنوان کلرید سدیم شناخته می شود، فرمول مولکولی آن NaCl است. آیا Na شما را به یاد چیزی می اندازد؟ این سدیم است، همان NaOH! بنابراین الکترولیز اجازه می دهد تا سدیم را از نمک برای ایجاد مولکول های سودا “دزدیده شود”. خبر خوب، ما از نمک ساده استفاده می کنیم. از سوی دیگر، واکنش نیاز به الکتریسیته دارد و بنابراین از منظر انرژی کاملاً خنثی نیست.

برای کامل بودن، بدانید که در قرن بیستم. الکترولیز عمدتاً یک کاتد جیوه بود که مشکلات زیست محیطی ایجاد می کرد. اما امروزه اکثریت قریب به اتفاق تولید NaOH از طریق الکترولیز غشا یا غشاهایی که از جیوه استفاده نمی کنند انجام می شود. در اتحادیه اروپا، در سال 2019، باتری های غشایی 87.8 درصد از ظرفیت تولید و باتری های دیافراگمی 12.2 درصد را به خود اختصاص دادند. در نتیجه، سهم باتری های کاتدی جیوه در اروپا صفر است.

سودپرک | هگزا چم

سودپرک

شکل 2 سود سوزآور

ماده سفی و قلیایی سدیم هیدروکسید حلال قوی چربی

در نتیجه، هیچ سود سوزآور طبیعی نیست. آن را به صورت صنعتی از طریق فرآیندهای الکتروشیمیایی تولید می شود. بنابراین، صابون های صابونی شده سرد را نمی توان برچسب “100% طبیعی” گذاشت! اما روش‌های تولید نوشابه بهبود یافته و امروزه (تقریباً) دیگر آلودگی ندارند. بنابراین صابون صابونی شده سرد برای محیط زیست بسیار مفید است … و مطمئنا برای پوست ما نیز مفید است! اگر هنوز اینجا هستید، وای، کار عالی است، ممنون که خواندید!

سود سوزآور ماده ای سفید، قلیایی و بی بو است که به صورت تکه ای فروخته می شود و در بشکه ذخیره می شود. برای بالا بردن pH آب سیاه یا لجن و ایجاد یک محیط بسیار قلیایی که عوامل بیماری زا را از بین می برد استفاده می شود. دوز مطلوب برای دستیابی به pH توصیه شده 12، حدود 26 گرم آب گازدار در هر لیتر لجن مدفوع است. با این حال، مقدار دقیق بستگی به ویژگی های آب سیاه یا لجن دارد.

خنثی سازی مایع رویی در عرض بیست چهار ساعت

تحریک دقیق، زمان تماس طولانی و دوزهای بالاتر سود سوزآور می تواند اثر آن را افزایش دهد. برای اطمینان از تخریب موثر میکروارگانیسم های بیماری زا، pH باید حداقل به مدت 2 ساعت بالای 12 حفظ شود. تصفیه سود سوزآور به صورت متوالی انجام می شود و می توان از آن برای تصفیه لجن غلیظ و نازک استفاده کرد. پس از درمان، pH به تدریج به حالت خنثی کاهش می یابد، معمولاً در عرض 24 ساعت.

پس از خنثی سازی، مایع رویی را می توان با خیال راحت به چاه نفوذ D.10 پمپ کرد. باید به مناطقی با سطح آب بالا توجه شود، زیرا مایع رویی همچنان حاوی نیتروژن و فسفر است که می تواند منبع آلودگی آب باشد. بخش جامد تصفیه شده کف مخزن را می توان به عنوان اصلاح کننده خاک یا خشک کرد و به عنوان ماده مالچ در محل دفن زباله کنترل شده استفاده کرد. ملاحظات طراحی این فناوری به یک راکتور نیاز دارد که می تواند یک مخزن روی زمین (با ظرفیت 1 تا 30 متر مکعب) یا یک گودال زیرزمینی با پوشش برزنت باشد.

سود پرک | هگزا چم

سود پرک

شکل 3 سود پرک برای تمیزی

نتیجه گیری از حلال قوی چربی سود سوز آور

مخزن کوچکتر دیگری (مثلاً سطل پلاستیکی 200 لیتری) برای تهیه محلول سودپرک مورد نیاز است. برای توزیع یکنواخت نوشابه در مخزن، از پمپ دستی یا مکانیکی استفاده کنید. نوع پمپ مورد نیاز به قوام لجن بستگی دارد. پمپ دیگری برای بیرون کشیدن پساب تصفیه شده از مخزن و پمپ بیل یا خلاء برای تخلیه جامدات مورد نیاز است. همچنین باید یک کیت آنالیز آب (به ویژه برای pH، غلظت E. coli، مواد معلق و کدورت) و تجهیزات محافظ شخصی (سپر صورت، دستکش، چکمه، پیش بند یا لباس ایمنی) داشته باشید. در نهایت، عرضه منظم سود سوزآور ضروری است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *