شست و شوی ماشین با پودر - خرید سیلیکون امولشن

مکانیسم شستشو در پودر قطعه شویی

نوع آلودگی در قطعات موتور خودرو

عمل تولید قدرت همواه در موتور خودرو صورت می پذیرد. ورود بنزین و هوا، وجود روغن های خنک کننده و روان کننده در موتور و دما بالا همواره باعث می شود تا درون موتور خودرو لایه ای روغن و کربن سوخته و آلودگی های دیگر همیشه وجود داشته باشد.

این نوع آلودگی های موتور خودرو جز آلودگی های روغن و گریس های کربنه دسته بندی می شوند. این نوع از آودگی های معمولی با استفاده از شستشوی امولسیونی و یا قلیا شویی از بین می روند.

از آنجایی که شستشوی امولسیونی روشی گرانقیمت تر از قلیا شویی است برای تمیز کردن موتور خودرو معمولا از قلیا شویی استفاده می شود که این کار را پودر قطعه شویی انجام می دهد.

پودر قطعه شویینه تنها تاثیر بالایی در زدایش این نوع از آلودگی ها دارند بلکه بسیار مقرون به صرف می باشند.

مکانیسم اصلی شستشو در پودر های قطعه شویی

همانطور که قبلا گفته شد هنگامی که شما از پودر قطعه شویی استفاده می کنید در واقع از روش قلیا شویی استفاده کرده اید.  این شونده با دو مکانیسم صابونی کردن و امولسیون سازی باعث از بین رفتن چربی دوده و کثیفی می شود.

وجود مواد قلیایی در پودر قطعه شویی باعث صابونی شدن چربی ها می شود. صابونی شدن چربی ها باعث می شود تا چربی خاصیت انحلال پذیری پیدا کند و در آب حل شود.

وجود سورفکتانت ها در پودر قطعه شویی باعث فعال شدن مکانیسم امولسیون سازی در این نوع پودرها می شود. سورفکتانت ها دارای یک سر آب دوست و یک سر چربی دوست هستند. سر چربی دوست سورفکتانت به چربی و سر آب دوست آن به آب متصل شده و باعث می شود چربی و کثیفی در آب حل شود.

دمای بالای آب در دستگاه های قطعه شویی کمک شایانی به دو مکانیسم بالا می کنند. دمای بالا ساختار روغن را ضعیف تر کرده و عمل صابونی شدن زودتر اتفاق می افتد و همچنین طبق یک قاعده کلی می دانیم هرچقدر دما بالاتر باشد حلالیت نیز بیشتر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *