سودپرک - سیلیکون امولشن

سودپرک و امولسیون های سیلیکون روغن های سیلیکونی نامحلول در آب 1 #

سودپرک و سیلیکون امولشن هگزاچم | روغن های سیلیکونی هستند که در سیستم آبی پراکنده می شوند. سیلیکون امو لشن ها راحتی در استفاده و تهیه برای عملیات سطحی ایده آل هستند. شرکت hexachem روغن های سیلیکون با ویسکوزیته های مختلف، امولسیون های سیلیکون ۶۰ درصد، امولسیون های سیلیکونی و مایعات سیلیکونی با طیف وسیعی از خواص برای تولید لوازم آرایشی، روان کننده ها، لاک های خودرو، وسایل کمک اتو، مواد آبگریز و … را به بازار عرضه می کند.

فهرست سرتیتر های روغن سیلیکونی

فهرست سرتیتر های روغن سیلیکونی

روغن امولسیون سیلیکون چیست و چه خواصی دارد؟

ساختار امولشن ها

خواص امولسیون سیلیکون و سیلیکون

خرید امولسیون سیلیکون و سود پرک

ساختار اصلی امولسیون سیلیکون چیست و چند نوع است؟

ساختار شیمیایی و خواص امولسیون سیلیکون و سود پرک چیست؟

تفاوت و کاربرد امولسیون سیلیکونی W/O و O/W چیست؟

امولسیون سیلیکون چه ویژگی هایی دارد و چه مزایایی دارد؟

چکیده کاربردهای مختلف امولسیون سیلیکون در صنعت ایران و جهان چیست؟

سوالات متدوال مقاله سود پرک و امولشن

فهرست تصاویر

سود پرک 1- شوینده

سود پرک 2 – شوینده صنعتی

سود پرک 3 – امولسیون

 

روغن امولسیون سیلیکون چیست و چه خواصی دارد؟

سیلیکون های امولشن محصولاتی ناپایدار، مقاوم در برابر حرارت و غیر سمی هستند که برای بسیاری از کاربردهای صنعتی مناسب هستند. روغن های سیلیکون امولسیون کننده را می توان با توجه به نوع سیستم امولسیفایر مورد استفاده به سه دسته تقسیم کرد. آنها می توانند: آنیونی، کاتیونی و غیریونی باشند. اکثر امولسیون ها غیر یونی هستند زیرا با هر دو سیستم سازگار هستند، اما امولسیون های کاتیونی یا آنیونی را می توان بسته به کاربرد انتخاب کرد.

روغن امولسیون سیلیکون چیست؟

رایج ترین روغن های سیلیکونی و سودپرک ترکیبات پلی سیلوکسان خطی در زنجیره های مارپیچ هستند که به راحتی روی هم می لغزند. روغن ها پایداری حرارتی عالی در دماهای بالا دارند و دافع و صاف هستند. دایمتیکون اساساً یک پلیمر سیلیکونی است، اما سایر گروه‌های آلی (فنیل، وینیل، اپوکسی یا آمینو) را می‌توان به پلیمر سیلوکسان اضافه کرد تا در برخی موارد عملکرد یا واکنش‌پذیری خاصی ارائه دهد. همچنین می توانید مقاله شوینده صنعتی را مطالعه نمایید. سود پرک 1 را دقت نمایید.

عنوان ساختار سیلیکون
نویسنده اوج شید
دپارتمان اوج شید
تعداد کلمات 1582
زمان مطالعه 15 دقیقه

 

ساختار سیلیکون امولشن ها و روغن های سیلیکون و امولوسیون

با امولسیون کردن یک روغن سیلیکون در آب می توان ویسکوزیته آن را کاهش داد. در واقع سیلیکون ها امولشن ها دارای ویسکوزیته کمتری نسبت به خود رو غن سیلیکون هستند. هدف از فرمولاسیون امولشن ها بهبود و تسهیل ارائه ، پردازش و کارایی محصول است.

اجزای مختلف موجود در سیلیکون ها (حامل ، نوعاً آب ، سیلیکون و امولسیون کننده های آن) نه با یکدیگر واکنش نشان می دهند و نه با سطوحی که روی آن اعمال می شود واکنشی نشان می دهند. بنابراین امولشن ها برای کاربردهای عملیات سطحی ایده آل هستند زیرا از ویسکوزیته و چربی کمتری نسبت به خود روغن سیلیکون  برخوردار هستند.

مزیت دیگر سیلیکون امولسیون ها آماده سازی آن ها است زیرا به راحتی با آب ترکیب می شوند و می توان آن ها را به غلظت مد نظر رساند.

سودپرک - سیلیکون امولشن

سودپرک – سیلیکون امولشن – هگزاچم

سود پرک 1- شوینده

خواص امولسیون سیلیکون و سیلیکون امولشن های نامحلول

امولسیون های سیلیکون روغن های سیلیکونی نامحلول در آب هستند که با کمک یک یا چند سورفکتانت در آب حل می شوند. با توجه به نوع سیستم امولسیون سازی مورد استفاده می توان آن را به سه گروه آنیونی، کاتیونی و غیریونی تقسیم کرد. اکثر امولسیون های سیلیکونی غیر یونی هستند که آنها را با هر سیستم دیگری سازگار می کند، اما بسته به کاربرد، امولسیون های کاتیونی یا آنیونی می توانند استفاده شوند.

غلظت این امولسیون ها را می توان با استفاده از پلیمرهای مختلف و سودپرک برای تغییر ویسکوزیته در صورت نیاز تغییر داد. برای به حداقل رساندن حمل و نقل، این محصول معمولاً در غلظت های بالا تهیه می شود که می تواند توسط مصرف کننده نهایی با آب رقیق شود تا بعداً استفاده شود.

استفاده از امولسیون های سیلیکونی بسیار آسان است. این محصول نسبت به مدل های مشابه بر پایه حلال سازگارتر با محیط زیست بوده و خطری برای سلامتی در محیط کار ایجاد نمی کند. به عنوان مثال، سازندگان سینی های پخت در صنایع غذایی، قبل از استفاده از پوشش های ذوب فلز، از درزگیرهای سیلیکونی به جای پوشش استفاده می کنند که برای سلامتی خطرات ایجاد می کند.

خرید امولسیون سیلیکون و سودپرک با مواد شیمیایی و پلیمری

برای خرید امولسیون سیلیکون 60% با کیفیت بالا و ضمانت محصول می توانید با کارشناسان هگزا تماس بگیرید.

نکاتی که باید در مورد سیستم سیلیکونی بدانید!

سیلیکون امولسیون نوعی سیلیکون است. سیلیکون (به انگلیسی: Silicone) یا پلی سیلوکسان (به انگلیسی: polysiloxanes) پلیمری با ترکیبات مصنوعی است. این ماده از اتم های اکسیژن و آب تشکیل شده است. هگزاچم  علاوه بر این، به راحتی می تواند با عناصر مختلفی مانند کربن، هیدروژن و سیلیکون امولشن و غیره ترکیب شود. به طور کلی سیلیکون بسیار بادوام و همچنین در برابر بسیاری از مواد شیمیایی و دمای بالا بسیار مقاوم است. به همین دلیل، سیلیکون به طور گسترده در صنایع مختلف استفاده می شود. به عنوان مثال، آنها در صنایع الکترونیک و حرارتی، خودروسازی، ساختمانی، نساجی، آرایشی و بهداشتی و بسیاری از صنایع دیگر استفاده شده اند. سود پرک 2 را دقت نمایید.

ساختار اصلی امولسیون سیلیکون چیست و چند نوع است؟

تمام روغن های سیلیکونی پراکنده در یک محیط آبی به عنوان امولسیون سیلیکون شناخته می شوند. امولسیون بهترین انتخاب برای آماده سازی سطح است زیرا تهیه آن آسان و استفاده آسان است.

امولسیون های سیلیکونی انواع مختلفی دارند. مواد اصلی آنها شامل حداقل 40 درصد آب، حدود 55 درصد سیلیکون و سورفکتانت های تعادلی است.

به دلیل تعادل بین سیلیکون در بستر و سیلیکون در امولسیون، hexachem  مقدار زیادی سیلیکون در پایین سیستم یافت می شود. این موضوع اگرچه استفاده ناکارآمد از مواد اولیه گران قیمت است، اما بسیار پرهزینه است. از طرفی باعث آسیب به محیط زیست می شود زیرا آب شستشو از زهکش پایین می رود.

با وجود این مشکلات، امولسیون های سیلیکونی برای بسیاری از اهداف صنعتی استفاده می شود. از مهمترین کاربردهای امولسیون و سودپرک می توان به روان کننده های نساجی، مواد رها کننده سیلیکون امولشن لاستیک و موارد دیگر اشاره کرد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. معمولاً امولسیون‌ها به‌طور خاص طراحی می‌شوند تا در فرآیندی به تنهایی مورد استفاده قرار گیرند. به حداقل رساندن مواد افزودنی به جز آب، پایدارترین محصولات را ممکن می سازد. این ماده معمولاً حاوی مایع نامحلول در آب، آب و امولسیفایرها است، به طوری که نتیجه یک محصول مایع پایدار است.

سودپرک - سیلیکون امولشن

سودپرک – سیلیکون امولشن – هگزاچم

سود پرک 2 – شوینده صنعتی

ساختار شیمیایی و خواص امولسیون سیلیکون و سودپرک چیست؟

با امولسیون می توان ویسکوزیته بالای برخی از روغن های سیلیکونی را تا حد زیادی کاهش داد. سهولت در معرفی، جابجایی و کاربرد سیلیکون یکی از اهداف اصلی طراحی امولسیون سیلیکونی است. امولسیون های مختلف (سیلیکون، معمولاً آب، حامل و امولسیفایرها) با یکدیگر یا با سطحی که با آن در تماس هستند واکنش نشان نمی دهند. در حال حاضر امولسیون های سیلیکونی بهترین انتخاب برای تمیز کردن سطوح هستند زیرا چسبناک تر از روغن هایی هستند که ارائه می دهند. سهولت در تهیه امولسیون سیلیکون از دیگر مزایای آن است. این ماده به راحتی با آب مخلوط می شود و حمل و استفاده از آن را آسان و ایمن می کند.

انواع و ویژگی های امولسیون سیلیکون چیست؟

امولسیون سیلیکون انواع مختلفی دارد، اما در این مقاله به دو نوع اصلی می پردازیم:

امولسیون روغن/آب: در این ترکیب سیلیکون امولشن روغن در آب پراکنده می شود.

امولسیون آب/روغن: در این مخلوط، آب در روغن پخش می شود.

نسبت روغن به آب در نوع امولسیون خیلی مهم نیست. عامل تعیین کننده برای نوع امولسیون، نوع امولسیفایر استفاده شده در ترکیب آن است. اگر امولسیفایر در آب محلول باشد، روغن در آب پراکنده می شود و در نهایت امولسیون O/W به دست می آید. اما اگر امولسیفایر محلول در چربی باشد، آب در چربی پخش می شود و امولسیون W/O بدست می آید.

تفاوت و کاربرد امولسیون سیلیکونی W/O و O/W چیست؟

امولسیون های W/O چرب تر، سنگین تر و نرم کننده تر هستند. این نوع امولسیون را نمی توان تنها با آب پاک کرد زیرا روغنی تر هستند. اما امولسیون های O/W کیفیت بهتری دارند و برای مصرف کننده جذابیت بیشتری دارند. به همین دلیل است که اکثر لوسیون ها و سودپرک و کرم ها به صورت O/W فرموله می شوند. برای پوست های خیلی خشک، استفاده از امولسیون O/W در کرم های دور چشم، کرم های شب و لوسیون ها محدود است.

خواص فیزیکی و شیمیایی امولسیون سیلیکون چیست؟

امولسیون های سیلیکونی از نظر ظاهری سفید و حالت مایع دارند. این مواد طعمی ندارند و در شرایط مختلف چسبندگی متفاوتی دارند. مهمترین خاصیت آنها این است که به راحتی در آب حل می شوند. امولسیون های سیلیکونی قابلیت تغییر دما تا 300 درجه سانتیگراد را دارند و به عنوان عایق حرارتی استفاده می شوند. این مواد کشش سطحی و فشار بخار پایینی دارند. نقطه جوش این ماده بالاتر از فرمول گزارش شده است. سود پرک 3 را دقت نمایید.

امولسیون سیلیکون چه ویژگی هایی دارد و چه مزایایی دارد؟

امولسیون های سیلیکونی را می توان بر اساس نوع سیستم امولسیون به سه گروه کاتیونی، آنیونی و غیریونی طبقه بندی کرد. امولسیون های سیلیکونی معمولا غیر یونی هستند که باعث سازگاری آنها با سایر سیستم ها می شود. در واقع در برخی کاربردها از امولسیون های کاتیونی و آنیونی نیز استفاده می شود. با امولسیون سیلیکون 2 بررسی کنید.

با استفاده از پلیمرهای مختلف در صورت لزوم می توان غلظت امولسیون را تغییر داد تا ویسکوزیته تغییر کند. این محصول معمولاً برای سهولت در حمل و نقل به صورت عمده تولید می شود. البته مصرف کننده نهایی می تواند برای استفاده آن را با آب رقیق کند. استفاده از آب به عنوان حامل برای امولسیون های سیلیکون فعال نامحلول دارای مزایای متعددی نسبت به سایر حامل ها مانند حلال ها است. عدم انتشار آلودگی، عدم سمیت، هزینه کم و ایمنی از مزایای این محصول نسبت به استفاده از حلال های قابل اشتعال می باشد.

امولسیون سیلیکون ارزان قیمت. با توجه به افزایش مقاومت در تولید انواع ابزار فلزی، این ماده باعث افزایش طول عمر آنها می شود. در نتیجه استفاده از این ماده علاوه بر هزینه پایین ساخت امولسیون سیلیکون، مانع از تعویض و تعمیر بسیاری از دستگاه ها می شود.

سیلیکون امولشن - سودپرک

سیلیکون امولشن – سودپرک – هگزاچم

سود پرک 3 – امولسیون

چکیده کاربردهای مختلف امولسیون سیلیکون در صنعت ایران و جهان چیست؟

به طور کلی امولسیون های سیلیکونی به دلیل خواص فراوان و متنوع در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در صنایعی مانند هوا فضا، روانکاری، منسوجات، داروسازی، پزشکی، ساخت و ساز، کنترل فوم، مواد غذایی، روشنایی، انتقال حرارت و الکترونیک خودرو استفاده می شود. چند مثال عینی در زیر آورده شده است.

سوالات متدوال مقاله سودپرک و سیلیکون امولشن

  1. موضوع مقاله را مشخص کنید.

سیلیکون امولشن هگزاچم

  1. چگونه می توان غلظت امولسیون را تغییر داد؟

با استفاده از پلیمر های مختلف hexachem

  1. چگونه ویسکوزیته روغن را کاهش داد؟

با استفاده از امولسیون

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *