پودر نانو | خرید پودر نانو

داشبورد خودرو ونقش واکس داشبورد در محافظت از آن

داشبورد خودرو ونقش واکس داشبورد در محافظت از آن

داشبورد خودرو علاوه بر ایجاد جلوه زیبا برای خودرو همانند یک تابلو کنترل برای راننده می باشد. بر روی داشبورد خودرو دریچه های بخاری، انواع کلید ها صفحه نمایشگر سرعت و دیگر تجهیزات به منظور راحتی و دسترسی راحت تعبیه شده است و می توان داشبورد خودرو را یکی از مهمترین قسمت های خودرو دانست.

داشبورد خودرو باید به گونه ای ساخته شود تا بتواند در مقابل اشعه های نور خورشید مقاومت لازم را داشته باشد. از آنجایی که داشبورد دقیقا زیر شیشه جلو قرار گرفته تابش نور خورشید باعث ایجاد اثر گلخانه ای شده و در تابستان دمای سطح داشبورد به بالای صد درجه سانتی گراد می­رسد. پس می توان مقاومت داشبورد در برابر اشعه های مضر و دمای بالا را بزرگترین چالش در ساخت آن دانست که باید مد نظر خودرو سازان قرار بگیرد.

ماده اصلی ساخت داشبورد

در حال حاضر پلیمر های اکریلو نیتریل بوتادین استایرن(Acrylonitrile butadiene styrene) که به اختصار ABS نامیده می­شوند در بسیاری از داشبوردها استفاده می شود. این پلیمر از پلیمریزاسیون استایرن و اکریلونیتریل در حضور پلی بوتادین ایجاد می شود. استایرن نمای بیرونی براق و سختی را برای کوپلیمر فراهم می کند. بوتادین انعطاف پذیری را در دمای بسیار پایین تأمین می کند. تنوع گسترده ای از تنظیمات می تواند برای افزایش مقاومت در برابر ضربه ، دوام و مقاومت در برابر حرارت انجام شود.

با توجه به این که پلیمرهای استفاده شده در ساخت داشبورد خودرو مقاومت های لازم در برابر نورخورشید و دیگر عوامل فرسایشی را دارند اما باز هم مراقبت از آن در برابر عوامل بیرونی بسیار مهم و حائز اهمیت می­باشد.

برای حفاظت از داشبورد خودرو همواره بایستی داشبورد خودرو را تمیز نگه دارین زیرا ذرات معلق در هوا که حاوی ذرات فلزی نیز می باشند باعث یجاد اثرات سو بر روی داشبورد خودرو می­شوند. علاوره بر این همواره سعی کنید که خودرو را به دور از نور خورشید و در سایه پارک کنید تا حداقل نور خورشید بر روی داشبورد تابیده شود.

نقش واکس داشبورد در محافظت از داشبورد

در حال حاضر واکس­های داشبورد نیز به عنوان یک محافظت کننده برای داشبورد خودرو استفاده می­شوند. واکس داشبورد علاوه بر ایجاد براقیت و زیبایی برای خودرو داشبورد را در برابر اشعه های خورشید و کثیفی و ذرات معلق در هوا حفط می­کنند.

روغن ها و پلیمرهای استفاده شده در واکس داشبورد هگزا با ایجاد یک لایه محافظ بر روی داشبورد مانع از رسیدن اشعه خورشید به پلیمرهای استفاده شده در ساخت داشبورد شده و در واقع  تمام انرژی نور خورشید جذب لایه ایحاد شده توسط واکس می­شود. همچنین نرم کننده های موجود در واکس باعث ایجاد انعطاف در بافت های پلیمری داشبورد می­شود.

خاصیت دیگر واکس داشبورد هگزا آنتی استاتیک بودن آن می­باشد که مانع جذب گرد و غبار و ذرات معلق بر روی داشبورد خودرو می­شود.

با رعایت اصول ساده ذکر شده در این مقاله و استفاده از یک واکس مناسب شما می توانید علاوه بر ایجاد یک ظاهر زیبا عمر داشبورد خودرو خود را بالا ببرید.

برای خرید واکس داشبورد هگزا اینجا کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *