خواص آنتی استاتیک در واکس داشبورد

خواص آنتی استاتیک و واکس داشبورد

عامل آنتی استاتیک چیست؟

عامل آنتی استاتیک ترکیبی است که برای اصلاح یک ماده یا سطح آن برای کاهش یا از بین بردن تجمع الکتریسیته استفاده می شود. بار الکتریکی استاتیک ممکن است توسط اثر تریبوالکتریک یا توسط یک فرآیند غیر تماسی با استفاده از یک منبع تغذیه ولتاژ بالا تولید شود.

ماده آنتی استاتیک چگونه عمل می کند

نقش یک عامل آنتی استاتیک این است که سطح یا مواد را کمی رسانا می کند. عامل انتی استاتیک با استفاده از خواص رسانا خود و یا با جذب رطوبت هوا باعث ایجاد خواص آنتی استاتیک بر روی سطح می شود. مولکولهای یک عامل ضد الکتریسیته ساکن(آنتی استاتیک) شبیه به یک سورفاکتانت اغلب دارای سر آب دوست و آب گریز هستند. سر آب گریز با سطح ماده برهم کنش دارد ، در حالی که سر آب دوست با رطوبت هوا برهم کنش می کند و مولکول های آب را به هم متصل می کند و باعث هدایت الکتریکی بر روی سطح می شود.

مواد آنتی استاتیکی داخلی به گونه ای طراحی شده اند که مستقیماً در مواد مخلوط می شوند و عوامل آنتی استاتیک خارجی روی سطح اعمال می شوند.

عامل های  آنتی استاتیک برای اصلاح پوششها ممکن است شامل یک مایع یونی یا یک محلول نمک در یک مایع یونی باشد. از اکسید قلع ایندیم می توان به عنوان پوشش ضد استاتیک شفاف پنجره ها استفاده کرد. همچنین می توان از پلیمرهای رسانا مانند PEDOTو PSS و نانو الیاف پلیمری رسانا ، به ویژه نانو الیاف پلی یانیلین استفاده کرد اما به طور کلی این سیستم ها برای پوشش دهی بسیار مقاوم نیستند.

عوامل ضد استاتیک همچنین به برخی از سوخت های جت نظامی و حلالهای آلی غیر قطبی برای انتقال هدایت الکتریکی به آنها و جلوگیری از تجمع بار استاتیک که می تواند منجر به جرقه های بخار سوخت شود افزوده می شود.

Stadis 450 عاملی است که به برخی از سوخت های تقطیر ، سوخت جت تجاری و JP-8 نظامی اضافه می شود. Stadis 425 و Dorf Ketal’s SR 1795 ترکیبات مشابهی برای استفاده در سوخت های حاصل از تقطیر نفت خام هستند.

محصولات آنتی استاتیک در حوزه خودرو

در حوزه محصولات نگه دارنده خودرو نیز محصولات آنتی استاتیک به وفور یافت می شود. انواع شامپو های شوینده آنتی استاتیک، واکس داشبورد آنتی استاتیک، واکس لاستیک و محصولات آنتی استاتیک بدنه از جمله محصولاتی است که در حال حاضر در بازار موجود می­باشد.

واکس داشبورد هگزا با خواص آنتی استاتیک

واکس داشبورد هگزا یکی از محصولات نگه دارنده خودرو می باشد که علاوه بر ایجاد براقیت . زیبایی و جلوگیری از اشعه خورشید باعث ایجاد حواص آنتی استاتیک بر روی سطح قطعات پلاستیکی و لاستیکی می شود. واکس داشبورد هگزا با ایجاد یک لایه محافظ و انتی استاتیک بر روی داشبورد مانع جذب نور ماورا بنفش شده و همچنین از نشست گرد و خاک بر روی داشبورد جلوگیری می کند.

خرید واکس داشبورد با خاصیت آنتی استاتیک

واکس داشبورد هگزا در سه مدل مختلف با کدهای 135، 310 و 410 و در بسته بندی های 500 سی سی و گالن های 4 و 10 و 20 لیتری آماده عرضه می باشد.

جهت تهیه این محصول می­توانید با شماره تماس های قسمت فروش تماس حاصل کنید و یا اینجا کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *