کاربردهای سود پرک 98 درصد

مقدمه

در دمای اتاق ، سود پرک یک ماده جامد سفید و بدون بو است که رطوبت هوا را جذب می کند. سود پرک یک ماده سنتز شده است. هنگامی که در آب حل می شود یا با اسید خنثی می شود ، گرمای قابل توجهی آزاد می کند ، که ممکن است برای اشتعال مواد قابل احتراق کافی باشد.

هیدروکسید سدیم بسیار خورنده است. به طور کلی به عنوان یک محلول جامد یا 50٪ استفاده می شود. از دیگر نام های رایج می توان به سود سوزآور و چنته اشاره کرد. از هیدروکسید سدیم برای تولید صابون ، کاغذ ، مواد منفجره ، مواد رنگی و فرآورده های نفتی استفاده می شود.

این ماده همچنین در فرآوری پارچه پنبه ای ، شستشو  و سفید سازی ، تمیز کردن و فرآوری فلز ، پوشش اکسید ، آبکاری و استخراج الکترولیتی استفاده می شود. این ماده معمولاً در تمیز کننده های تجاری و اجاق گاز وجود دارد.

سود پرک در محصولات تمیز کننده و ضد عفونی کننده

از سود پرک برای تولید صابون و انواع شوینده های مورد استفاده در منازل و مصارف تجاری استفاده می شود. سفید کننده های با پایه کلر با ترکیب کلر و هیدروکسید سدیم تولید می شود. پاک کننده های  حاوی سود پرک  که برای باز کردن لوله ها استفاده می شود  چربی هایی را که می توانند لوله ها را مسدود کنند هیدرولیز کرده و باعث حل شدن آن­ها در آب می شود.

 داروسازی و پزشکی

سود پرک برای کمک به تولید انواع داروها و محصولات دارویی از مسکن های معمول درد مانند آسپرین ، داروهای ضد انعقاد خون که می توانند به جلوگیری از لخته شدن خون کمک کنند ، تا داروهای کاهش دهنده کلسترول استفاده می شود.

انرژی

در بخش انرژی ، سود پرک در تولید سلول سوختی استفاده می شود. پیل های سوختی مانند باتری ها برای تولید برق برای طیف وسیعی از کاربردها از جمله حمل و نقل و  انتقال مواد استفاده می شوند. همچنین رزین های اپوکسی ساخته شده با  سود پرک در توربین های بادی استفاده می شود.

تصفیه آب

تاسیسات تصفیه آب شهری از سود پرک برای کنترل اسیدیته آب و کمک به حذف فلزات سنگین از آب استفاده می کنند. از هیدروکسید سدیم نیز برای تولید هیپوکلریت سدیم به عنوان ضد عفونی کننده آب استفاده می شود.

 تولید مواد غذایی

سود پرک در چندین کاربرد فرآوری مواد غذایی مانند عمل آوری زیتون یا کمک به قهوه ای شدن قوطی های سبک باواریایی استفاده می شود. سود پرک برای از بین بردن پوست گوجه فرنگی ، سیب زمینی و سایر میوه ها و سبزیجات برای کنسرو کردن استفاده می­ شود و همچنین به عنوان ماده ای در مواد نگهدارنده مواد غذایی استفاده می شود که از رشد کپک و باکتری در غذا جلوگیری

 محصولات چوبی و کاغذی

در بسیاری از مراحل تولید کاغذ ، چوب با محلول حاوی سولفید سدیم و سود پرک تصفیه می شود. این ماده کمک می کند تا بیشتر مواد ناخواسته در چوب حل شود و سلولز نسبتاً خالص باقی بماند ، که اساس کاغذ را تشکیل می دهد. در فرآیند بازیافت کاغذ ، از سود پرک برای جدا کردن جوهر از الیاف کاغذ استفاده می شود که باعث می شود الیاف کاغذ دوباره مورد استفاده قرار گیرند.

 

هیدروکسید سدیم همچنین برای تصفیه مواد اولیه محصولات چوبی مانند کابینت و مبلمان و سفید سازی و تمیز کردن چوب استفاده می شود

 فرآوری سنگ معدن آلومینیوم

از سود پرک برای استخراج آلومینا از مواد معدنی موجود در طبیعت استفاده می شود. از آلومینا برای ساخت آلومینیوم و انواع محصولات از جمله فویل ، قوطی ، وسایل آشپزخانه و قطعات هواپیما استفاده می شود. در ساختمان و ساخت و ساز ، از آلومینیوم در نمای ساختمان و ساخت  قاب پنجره استفاده می شود.

جهت تهیه سود پرک 98 درصد می توانید با کارشناسان هگزا تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *